گوناگون

انتظار دیرینه خاش‌ها برای تامین آب کی محقق می‌شود؟

پروژه اجرای سد کارواندر و خط انتقال آب از کارواندر به شهرستان خاش سالهاست بعنوان یک آرزوی دست نیافتنی و انتظاری دیرینه و طولانی مدت برای شهروندان خاش محسوب می شود، امسال دولت تدبیر و امید قول داده که مردم منطقه رابه آرزویشان برساند و حال سوال اینجاست، آیا این انتظار دیرینه مردم خاش برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی محقق می‌شود؟

نماینده مردم شهرستان خاش گفت: پروژه خط انتقال آب شرب این سد به صورت بیوتی یعنی خرید تضمینی و به این صورت که سرمایهگذار آب را تهیه می‌کند و دولت نیز این آب را از سرمایه‌گذار خریداری کرده و سپس به مردم می‌فروشد، را عملیاتی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، حمیدرضا پشنگ با اشاره به این مطلب که یکی از خواسته‌های به حق مردم شهرستان خاش آب شرب است و سالیان دراز است که در حال پیگیری است، اظهارکرد: با توجه به وجود کوه تفتان و معادن غنی، آب شهرستان خاش گوگردی و دارای املاح بوده که این آب را به آبی غیرقابل شرب تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله رودخانه پایدار کارواندر که محل احداث سد و انتقال آب شرب است را در این شهرستان داریم، افزود: ان شاءالله بزودی پروژه خط انتقال آب شرب این سد به صورت بیوتی یعنی خرید تضمینی و به این صورت که سرمایه‌گذار آب را تهیه می کند و دولت نیز این آب را از سرمایه‌گذار خریداری کرده و سپس به مردم می‌فروشد، را عملیاتی خواهیم کرد.

پشنگ تصریح کرد: موافقت‌نامه‌های در این رابطه با شرکت‌های پیمانکار و سرمایه‌گذاران منعقد شده که از ماه آتی شاهد عملیاتی شدن پروژه انتقال آب شرب شهرستان از محل سد کارواندر خواهیم بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط بحرانی و خشکسالی در این سد قریب به ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب به هدر می‌رود که یکی از اولویت‌های دولت روحانی جلوگیری از هدر رفتن این آب‌ها است.

نماینده مردم شهرستان خاش ضمن تاکید بر اینکه حل شدن هرچه سریع‌تر مشکل آب شرب شهرها و روستاها در دستور کار دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات و با توجه به نگاه ویژه‌ی دولت به این استان به زودی مشکل آب شرب شهرستان خاش حل می‌شود و انتظارات نیز به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا