Mihanpostپیشنهاد سردبیررپرتاژ

معرفی انواع سلفون بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی از ضروریات زندگی امروز است. چرا که به دلیل تولید و عرضه انبوه مواد غذایی، در صورت نگهداری و بسته بندی نادرست، شرایط برای فساد مواد غذایی فراهم می‌شود. به همین دلیل مواد اولیه استفاده شده در بسته بندی محصولات، اهمیت زیادی دارد. در سال‌های اخیر بسته بندی مواد غذایی به یک صنعت رو به رشد تبدیل شده است، صنعتی که نیاز به آن روز به روز بیشتر شده، و اهمیت آن نیز بیشتر احساس می‌شود.

فیلم استرچ باعث ایجاد شرایط مناسبی برای نگهداری، حفظ دمای مطلوب، و دوام ماده غذایی در طعم، بو و مزه مطلوب خواهد شد. ارزش تغذیه ای و مواد تشکیل دهنده ماده غذایی، تاریخ تولید و تاریخ انقضای محصول، از جمله مواردی هستند که باید روی بسته بندی محصول درج شوند. علاوه بر این موارد، بسته بندی مواد غذایی اهداف دیگری را نیز دنبال می کند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید نایلون شرینک – مشاوره تلفنی

انواع پلاستیک بسته بندی مواد غذایی

انتخاب یک بسته بندی مواد غذایی مناسب با جنس مناسب باعث می شود غذا دوام بیشتری داشته باشد و تا زمانی که به دست مصرف کننده می رسد، تازه بماند. یکی از این مواد، پلاستیک است که به وفور در بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

Ads: Order the best Stretch Film in Iran – Nadi Plastic, The first Stretch Film manufacturer in Iran

اما پلاستیک استفاده شده برای نگهداری همه مواد غذایی یکسان نیست. احتمالاً در کف ظروف پلاستیکی، اعدادی از ۱ تا ۷ را دیده‌اید. این اعداد نمایانگر جنس پلاستیک بسته بندی مواد غذایی است تا نگهداری از مواد متناسب با آن انجام گیرد. در ادامه به معرفی مختصر چند نوع از پلاستیک که در نگهداری مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند، خواهیم پرداخت.

پلی اتیلن ترفتالات

پلی اتیلن نوعی پلاستیک سبک است که بر خلاف وزن خود، از مقاومت زیادی برخوردار است. این ماده در حوزه بسته بندی مواد غذایی معمولاً برای بسته بندی نوشیدنی‌های ورزشی، نوشیدنی‌های سبک، بطری‌های یکبار مصرف آب، سس‌ها و ویتامین‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده کاملاً بی خطر و مورد تأیید سازمان غذا و داروست و همچنین قابل بازیافت است.

پلی اتیلن های سنگین

این مواد انواعی از پلاستیک‌های کدر و سخت هستند که وزن کمی دارند، اما بسیار مقاوم‌اند. این مواد در حوزه بسته بندی مواد غذایی برای نگهداری شیر، سرکه، آبمیوه و شکلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماده نیز مورد تأیید سازمان غذا و دارو است.

پلی وینیل کلراید

عنصر کلرین ماده اصلی این پلاستیک است. این نوع از پلاستیک نیز کاملاً ایمن و بی خطر است و برای بسته بندی داروها از آن استفاده می‌شود.

پلی اتیلن های سبک

این دسته بسیار نازک‌تر از سایر پلی اتیلن‌ها هستند، اما قابلیت ارتجاع بیشتری دارند. این مواد برای پوشش در قوطی‌های قهوه، کیسه‌های سبزیجات و میوه‌ها و همچنین بسته‌های نان استفاده می‌شوند.

پلی پروپیلن

این ماده سخت و مقاوم است و شکنندگی کمی دارد. از مزایای این ماده رنگ پذیری آن است که در رنگ‌های مختلف قابل تولید خواهد بود. نقطه ذوب این ماده بالاست و به همین دلیل برای استفاده در مایکروویو یا ماشین ظرفشویی ایمن است. ظروف ماست و خامه از کاربردهای این ماده بی‌خطر هستند.

فیلم استرچ PVC غذایی

فیلم استرچ لایه ای سلفونی است در بسته بندی مواد غذایی مانند فرآورده‌های گوشتی، میوه و سبزیجات تازه از آن استفاده می‌شود. فیلم استرچ بسته به نوع کاربرد، در ضخامت و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود.

از مزایای فیلم استرچ برای بسته بندی مواد غذایی، مقاومت زیاد آن در برابر پارگی و سوراخ شدن و همچنین چسبندگی مناسب آن به محصول است. از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول، قدرت کشسانی و افزایش طول آن است که گاهی تا ۴ برابر طول اولیه آن می‌رسد. به این ترتیب بسته بندی مواد غذایی محکم‌تر و ایمن‌تر خواهد بود و در مصرف نایلون نیز صرفه‌جویی می‌شود.

فیلم استرچ در دو نوع دستی و ماشینی وجود دارد. در نوع اول سلفون به کمک یک اپراتور دور محصول کشیده خواهد شد. سلفون‌های مورد استفاده در منازل نیز از این نوع هستند. نوع ماشینی نیز در صنعت و یا در اماکنی مانند فرودگاه‌ها برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید سلفون بسته بندی مواد غذایی

از آنجایی که در حال حاضر برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند، لازم است برای انتخاب یک محصول مطمئن و مقرون به صرفه، دقت بیشتری به خرج دهید.

زیرا به علت ارتباط مستقیم سلفون های بسته بندی مواد غذایی با سلامت افراد، ممکن است با انتخاب یک محصول نامطمئن، سلامت خانواده یا مصرف‌کنندگان محصولات خود را به خطر بیندازید. برای سفارش و خرید استرچ مواد غذایی می‌توانید به سایت نادی پلاستیک مراجعه کنید.

سخن پایانی

بسته بندی مواد غذایی با استفاده از تجهیزات و مواد متنوعی انجام می‌شود. اما نوع و جنس بسته بندی در سالم ماندن ماده غذایی از مرحله تولید تا مصرف اهمیت به‌سزایی دارد. یک بسته بندی خوب از مواد غذایی حفاظت کرده و عاری از هرگونه ماده مضر برای سلامت انسان است. به همین دلیل است که انتخاب یک شرکت معتبر برای بسته بندی محصولات غذایی تا این اندازه اهمیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا