آئودی A6 E-Tron کانسپت نسخه متفاوت عرضه شده در کشور چین است و بدنه این کانسپت به فرم یک سدان نیست یعنی مدلی که انتظارش را نداشتیم. در ادامه مطلب از میهن پست به معرفی این خودرو می پردازیم.
جدای از نامگذاری جالب، A6 E-Tron پروفایل کلی زیبا و رینگهای ۲۲ اینچی بزرگی دارد که نکته مشخص آن حذف آینهبغلهای سنتی و استفاده از دوربین و البته حذف دستگیرههای درب میباشد. با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴.۹۶/۱.۹۶/۱.۴۴ متری، A6 E-Tron تقریباً ابعادی مشابه A7 اسپورت بک دارد.
موضوع احساسبرانگیز این خودرو چراغهای جلوی ماتریکس LED است که به عنوان پروژکتور هم میتوانند عمل کنند. این تکنولوژی را پیش از این نیز دیدهایم اما آئودی با تولید یک بازی ویدئویی مخصوص گوشیهای هوشمند یک پله فراتر رفته و آن را روی دیوار نیز تابانده است.
در بخش عقب شاهد نوار نورانی پهنی هستیم که از عناصر OLED دیجیتال مشابه Q5 فیس لیفت استفاده کرده است. ارباب حلقهها مدعی است این تکنولوژی تقریباً شخصیسازی نامحدودی را در اختیار مالک قرار داده و حتی میتوان طرحهای سهبعدی جذابی را نیز خلق کرد.
همانگونه که انتظار میرفت این کانسپت بر پایه پلتفرم PPE شکل گرفته است. Q6 E-Tron و نسل بعدی پورشه ماکان اولین محصولاتی خواهند بود که از PPE استفاده خواهند کرد. A6 E-Tron نیز دارای دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۴۷۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر میباشد. این خودروی مفهومی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه دارد.
آئودی A6 E-Tron کانسپت ارباب حلقهها که در نمایشگاه شانگهای معرفی شده از ویژگیهای احساسبرانگیزی همچون سیستم چهار چرخ محرک کواترو و سیستم تعلیق بادی سود میبرد. باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی این خودرو بین اکسلها قرار گرفته تا توزیع وزن مناسبی صورت پذیرد. A6 E-Tron همچنین توانایی شارژ سریع با حداکثر شارژر ۲۷۰ کیلوواتی را دارد؛ بنابراین تنها در ۱۰ دقیقه میتوان بیش از ۳۰۰ کیلومتر برد را به دست آورد. همچنین ۸۰ درصد باتری در کمتر از ۲۵ دقیقه شارژ میشود.
این خودرو شعاع حرکتی بیش از ۷۰۰ کیلومتری بر پایه تستهای WLTP دارد. این عملکرد خوب نه تنها با باتری نسبتاً بزرگ بلکه با بدنه آئرودینامیکی که ضریب درگ ۰.۲۲ دارد به دست میآید. البته مرسدس EQS با ضریب درگ ۰.۲۰ عملکرد آئرودینامیکی بهتری دارد.
آئودی فعلاً تصاویر کابین A6 E-Tron را منتشر نکرده اما گفته که این خودرو نشانهای از محصولات آتی میباشد.