آئودی A7 L با طراحی یک سدان سنتی با درب صندوق معمولی است که در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است و نسخه ای کشیده از A7 اسپرتبک است. در ادامه مطلب از میهن پست به معرفی این خودرو می پردازیم.
اولین آئودی مخصوص چین که از طریق جوینت ونچر سایک توسعه پیدا کرده، در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است. این خودرو، آئودی A7 L است که استایل اسپرتبک نسخهٔ جهانی خود را حالا با طراحی یک سدان سنتی با درب صندوق معمولی جایگزین کرده است. علاوه بر این، با توجه به علاقهٔ چینیها به فضای پای زیاد در صندلیهای عقب، فاصلهٔ محوری این نسخه نیز از اسپرتبک معمولی بیشتر شده است. فاصلهٔ بین دو محور این خودرو ۹۸ میلیمتر رشد یافته و به ۳,۰۲۶ میلیمتر رسیده و طول کلی خودرو هم به ۵,۰۷۶ میلیمتر افزایش یافته است.
در مورد طراحی آئودی A7 L حرف چندانی نمیتوان زد زیرا این خودرو اساساً نسخهای کشیده از A7 اسپرتبک است. این موضوع در مورد داخل خودرو هم صدق میکند و کابین کاملاً از نسخهٔ لیفتبک گرفته شده اما این حالا با فضای پای فراوان در عقب ترکیب شده است. A7 L به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ هیبریدی خفیف مجهز شده که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سیستم کواترو به هر چهارچرخ تحویل داده میشود.
آئودی A7 L بهصورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز است درحالیکه سیستم فرمان گیری چرخهای عقب نیز مانور دادن با این سدان بزرگ در فضاهای تنگ را سادهتر میکند. آئودی نسخهٔ ویژهای بنام «First Edition» را برای این خودرو تدارک دیده که تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن ساخته میشود و به همهٔ تجهیزات و آپشنهای A7 مجهز خواهد بود.
آئودی A7 L در کنار نسخهٔ اسپرتبک معمولی در چین تولید و صرفاً در این کشور عرضه میشود. به گفتهٔ آئودی، تحویل این خودرو به خریداران در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ آغاز میشود. ارباب حلقهها انتظار دارد بتواند کل فروش خود در چین را تا اواسط دههٔ جاری به یک میلیون دستگاه برساند درحالیکه این رقم سال گذشته ۷۰۰ هزار دستگاه بوده است.