Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسهوا فضا

اولین ماه گرفتگی سال 2020 را تماشا کنید + عکس

اولین ماه گرفتگی سال 2020 که به نام ماه گرگ و یا همان ولف مون نامگذاری شده در روز جمعه برای افرادی که در نیم کره شرقی زمین زندگی می کردند قابل مشاهده بود. تصاویری خیره کننده از این ماه گرفتگی به ثبت رسیده که شما می توانید آنها را در ادامه مطلب مشاهده کنید. با میهن پست همراه شوید.

اولین ماه گرفتگی سال 2020 در حالی تصاویرش منتشر شده که امشب نیز دو پدیده مهم نجومی در آسمان ایران قابل مشاهده است. پس اگر از علاقمندان به نجوم و هوا فضا هستید به هیچ وجه، ابرماه 23 دیماه را از دست ندهید .

ماه گرگ در ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۰ در ساعت ۱۴:۲۱ به وقت منطقه زمانی شرقی رخ داد. در این گرفتگی ماه از سایه بیرونی ضعیف زمین به نام ” penumbra ” گذشت. این ماه گرفتگی جذاب در همه مناطق به جز ایالات متحده، مرکز کانادا، بخش‌ هایی از آمریکای جنوبی و قطب جنوب قابل مشاهده خواهد بود. ماه گرفتگی ۱۰ ژانویه نخستین ماه گرفتگی از چهار ماه گرفتگی که قرار است در سال جاری میلادی رخ دهد بود.

ماه‌ گرفتگی یا خسوف هنگامی روی می‌ دهد که کره ماه در حالت بدر و وضعیت مقابله قرار داشته و سایه زمین بر روی آن بیافتد یا به عبارتی ماه وارد مخروط سایه زمین شود. (زمین بین ماه و خورشید قرار گیرد) زمین در حرکت مداری خود به دور خورشید سایه‌ اش را، که در فضا در سمتی مخالف خورشید ممتد است، به دنبال می‌ کشد. سایه زمین به شکل یک مخروط است که قاعده آن مقطع زمین و طول متوسط آن ۱٬۳۸۰٬۰۰۰ کیلومتر است. طول این سایه، بر اثر تغییر فاصله زمین از خورشید تا حدود ۴۰٬۰۰۰ کیلومتر نسبت به مبدأ متوسط تغییر می‌ کند.

باهم در میهن پست تصاویری از این پدیده فوق العاده را تماشا می کنیم.

منبع: space

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا