یک فعال حوزه گردشگری با تاکید بر لزوم ارائه ایدههای نو در جهت جذب گردشگر گفت: تبلیغات به منظور جذب گردشگر خارجی خارج از توان مالی فعالان این حوزه است.
رشید رجبپور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجانشرقی، اظهار کرد: جذب گردشگر خارجی توسط تورهای داخل کشور بسیار پرهزینه است چراکه تبلیغات در کشورهای دیگر نیازمند هزینههای بسیار بالایی بوده و این موضوع باعث میشود فعالان حوزه گردشگری نتوانند در این خصوص موفقیتی را به دست آورند.
وی با اشاره به قابلیتهای استان آذربایجانشرقی در بخشهای گردشگری خاطرنشان کرد: این پتانسیل در صورتی قابل بهرهبرداری است که به خوبی به مردم دیگر استانها و کشورها شناسانده شود.
کافی شاپ در فوکر 100
رجبپور از ابتکار خود در خصوص ایجاد کافیشاپ در داخل هواپیمای فوکر 100 گفت: این ایده مدتی پیش به ذهنم خطور کرد و از آنجایی که هواپیمایی با این مشخصات چند سال پیش در استان دچار حادثه شده بود اقدام به خرید این هواپیما کردیم.
وی ادامه داد: از چند ماه گذشته این هواپیما به عنوان کافی شاپ به بهرهبرداری رسید و هر روز شاهد حضور بیشتر مردم در این مجموعه هستم.
وی در خصوص مکان اجرای این پروژه که در محدوده خارج از منطقه مورد توجه سرمایهگذاران تبریز است، اظهار کرد: به نظر من باید تمامی مناطق تبریز به یک سطح مورد توجه باشد و در راستای باور به توسعه متوازن، منطقه مورد نظر انتخاب شد.
رجبپور با اشاره به دعوت اخیر این مجموعه از خبرنگاران کشور ترکیه برای بازدید از مناطق گردشگری استان گفت: من و برادرانم که سالهاست در حوزه گردشگری فعال هستیم به استفاده از توان رسانههای جمعی اعتقاد داریم و ارتباط ما با خبرنگاران به دهه 70 برمیگردد.
وی ادامه داد: خبرنگاران کشور ترکیه از شش شبکه تلویزیونی این کشور به دعوت ما در استان حضور یافتند و پتانسیلهای گردشگری استان به آنها معرفی شد. همچنین درصدد هستیم در آینده نزدیک خبرنگارانی از کشورهای اروپایی را نیز به منظور معرفی پتانسیلهای گردشگری استان دعوت و میزبانی کنیم.
وی که سالهاست به عنوان مدیر مجموعه تور گردشگری در استان فعال است، فعالیت در این حوزه را سخت و نیازمند صبری مضاعف دانست و گفت: امروزه جذب گردشگر با تاکید بر کیفیت و ارائه خدمات جدید ممکن است و از این رو باید به فکر ایدههای جدید در حوزه گردشگری استان باشیم.
انتهای پیام