گوناگون

ایل‌گلی در مدار توسعه

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از احداث پارکینگ طبقاتی برای کاهش بار ترافیکی ائل‌گلی تبریز در آینده نزدیک در محدوده این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان شرقی، محمدحسین حسن‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پارکینگ حداقل در چهار طبقه احداث می‌شود، گفت: گنجایش این پارکینگ طبقانی به میزان 2000 خودرو برآورد شده است.

حسن‌زاده با اشاره به مشکل پارکینگ در تفرجگاه ائل‌گلی، خاطرنشان کرد: برای حل این معضل در حال برنامه‌ریزی و تدارک لازم هستیم.

وی با بیان اینکه این پروژه هم‌اکنون توسط کارشناسان در حال طراحی است، اظهارکرد: فضای هر طبقه از این پارکینگ طبقاتی 10هزار مترمربع برآورد شده که در مجموع ٤٠ هزار متر مربع فضا به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین یادآور شد: احداث یک طبقه شهربازی سرپوشیده و همچنین یک طبقه برای تامین نیازهای مسافران و بازدیدکنندگان از اولویت‌های پیش‌بینی شده در این طرح بزرگ است.

حسن‌زاده تشریح کرد: تفرجگاه ائل‌گلی تبریز از دیرباز به دلیل قرار گرفتن در منطقه اقلیمی خوش آب و هوا و فضای سبز مناسب میزبان حجم بالای گردشگران، مسافران و همچنین شهروندان تبریزی بوده است.

وی ادامه‌داد: در همین راستا لزوم تجهیز و آماده‌سازی هر چه بیشتر این پارک تاریخی که به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری تبریز تبدیل شده، بسیار ضروری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا