گوناگون

باشگاه صبای قم برنامه‌ای برای خصوصی‌سازی و تغییر نام ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، در شرایطی که زمزمه های پیرامون واگذاری صبای قم به بخش خصوصی از مدت ها پیش بر سر زبان ها بود و برخی مسئولان مرتبط با این باشگاه، از تمایل باشگاه صبا برای واگذاری به بخش خصوصی سخن گفته بودند اما باشگاه صبا این موضوع را منتفی دانسته است.

باشگاه صبای قم پس از بالاگرفتن زمزمه ها مبنی بر این واگذاری قریب الوقوه و احتمال خرید باشگاه صبای قم توسط شرکت آذرخودرو ، خبری روی خروجی خود قرار داده و هم واگذاری به بخش خصوصی و هم تغییر نام صبای قم را تکذیب کرده است.

این در حالی است که عباس جهان بینی مدیر عامل فعلی باشگاه صبا در زمانی که سمتش سخنگوی هیئت مدیره باشگاه صبای قم بود در نخستین جلسه باشگاه صبا با اصحاب رسانه عنوان کرد: صبا در سال 93 آماده واگذاری به بخش خصوصی می‌شود و مقدمه واگذاری باشگاه به بخش خصوصی نیز امسال انجام می‌شود و امیدواریم با حضور افراد توانمند اقتصادی در هیئت مدیره، برند صبا دارای ارزش خوبی شود و در بخش خصوصی سازی و درآمدزایی شرایط مناسبی پیدا کنیم.

این گفته جهان بینی نشان می دهد طرح خصوصی سازی حداقل پیش از این در دستور کار صبای قم قرار داشته است اما انتشار خبر تکذیب واگذاری به بخش خصوصی نشان می دهد این موضوع در شرایطی پیچیده قرار دارد.

طرح خصوصی سازی باشگاه‌ها می‌تواند به افزایش مشارکت گسترده هواداران، افزایش رقابت، مقابله با زیان دهی باشگاه‌ها و تحول نظام پولی صنعت فوتبال بینجامد.

در ایران نیز از ابتدای ابلاغ سیاست‌های اصل 44 و آغاز واگذاری‌ها در سال 87، خصوصی سازی باشگاه‌ها مطرح شد اما به دلیل برخی موانع از جمله وضعیت همیشه مبهم حق پخش تلویزیونی، درآمد کم بلیط فروشی، درآمد ناچیز از نقل و انتقال بازیکن، درآمد ناچیز نسبت به هزینه‌ها از محل حامیان مالی و تراز منفی باشگاه‌ها سیری مثبتی را طی نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا