گوناگون

سد تالوار تا دهه فجر امسال در زنجان به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، چیت چیان وزیر نیرو ظهر امروز در جمع مردم شهرستان خرمدره، تبدیل شدن زنجان به قطب بزرگ هوشمندسازی شبکه توزیع را از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید در این استان عنوان کرد و افزود: در عرصه تامین آب نیز سه سد بزرگ در این منطقه در دست اجراست و تا دهه مبارک فجر امسال سد تالوار نیز به بهره برداری می رسد.

هدف از سفرهای استانی هیات دولت آشنایی با مشکلات مردم و حل آنها با همفکری مردم و فرهیختگان منطقه است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان خرمدره بیشترین نرخ باسوادی را در استان داراست، اظهار داشت: توجه ویژه به صنعت موجب ارتقای هر چه بیشتر این منطقه خواهد شد.

این مقام مسئول استعدادهای انسانی و طبیعی شهرستان را مطلوب ارزیابی کرده و گفت: سرمایه گذاری در شهرستان باید بر اساس استعدادها و پتانسیل شهرستان صورت گیرد.

وی ایران را کشوری امن در خاورمیانه عنوان کرد و افزود: امنیت کشورمان در سایه اعتقاد مردم به قرآن و اسلام و پایبندی به مکتب اهل بیت حاصل شده است.

چیت چیان با تاکید بر اینکه استان زنجان در مسیر خطوط اصلی انتقال برق قرار گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر نیروگاه سلطانیه بخشی از نیاز استان به برق را تامین می کند و امیدواریم با بهره برداری از نیروگاه جدید نیاز به برق استان در داخل استان تامین شود.

وی با بیان اینکه تا دهه فجر سد تالوار به بهره برداری خواهد رسید، گفت: 8 شبکه آبیاری زهکش در پایین سدهای بهره برداری شده و در حال احداث نیز در حال احداث است.

چیت چیان با تاکید بر اینکه 1200 حلقه چاه عمیق در منطقه وجود دارد اظهار کرد: امکان کنترل کامل برداشت بی رویه از این چاهها به تنهایی برای دولت امکانپذیر نیست و در این راستا باید از پتانسیل نیروهای مردمی استفاده شود.

وزیر نیور با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور، لزوم مدیریت مصرف آب را در  کشور مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برنامه ریزی و تلاش همگانی برای مدیریت مصرف آب در  کشور صورت گیرد و از روش های نوین آبیاری در زمینه کشاورزی استفاده شود.

شایان ذکر است وزیر نیرو در این سفر از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر خرمدره، سیستم تصفیه آب شرب ابهر و خرمدره و بیمارستان بوعلی بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا