گوناگون

باغ سیب کرج به روی مردم گشوده می‌شود

شهردار کرج گفت: درهای باغ سیب مهرشهر کرج به روی مردم باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البر،علی ترکاشوند، امروز، 9 مهر در جمع خبرنگاران از باغ سیب به عنوان یکی از مهم‌ترین ریه‌های تنفسی شهر یاد کرد و توضیح داد: احیای باغ سیب عامل مهمی برای افزایش سرانه‌های فضای سبز و تفریحی در کلانشهر کرج است. آنچه در توافق با بنیاد مستضعفان مطرح است، حفظ باغ با کاربری فضای سبز و تبدیل آن به بزرگترین پارک شهری کشور است.

وی با یادآوری مفاد توافق‌نامه شهردار کرج با مالک باغ سیب، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده مابین شهرداری و بنیاد مستضعفان مقرر شد ۳۰۰ هکتار از باغ که 70 درصد این اراضی را شامل می‌شود در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد و همچنین مقرر شد طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شهرداری در راستای تعهدات و مسئولیت‌های سازمانی نسبت به توسعه عرصه‌های سبز شهری اقدام کند.

ترکاشوند ادامه داد: همه برنامه‌ها و سیاست‌های شهرداری مبتنی بر تحقق خواسته‌های به حق شهروندان و تامین نیازهای زندگی شهروندی در همه عرصه‌ها اعم از خدماتی، رفاهی و تفریحی، تدوین و اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: هدف شهرداری از تملک و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، مردمی شدن پارک است و با تعیین تکلیف نهایی توافقات تملکی باغ سیب بی‌شک خیز بلندی برای احیاء باغ و توسعه آن با تولی‌گری شهرداری برداشته می‌شود.

شهردار کرج یادآور شد: شهداری کرج از باغ سیب تنها به عنوان فضای سبز عمومی و به نفع شهر و شهروندان استفاده می‌کند و کاربری آن نیز به هیچ وجه قابل تغییر نیست. پس از انجام پروسه اداری و طی شدن مراحل قانونی، درب‌های باغ سیب به روی مردم باز می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا