گوناگون

‌وجود 137 هزار سالمند در کرمانشاه

‌معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود 137 هزار سالمند در استان خبر داد و گفت: از نظر جمعیت سالمندان در جایگاه سیزدهم کشور قرار داریم.

رسول اکبرزاده به مناسبت روز سالمند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه 137 هزار سالمند شناسایی شده که از این نظر در جایگاه سیزدهم کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: از این تعداد اطلاعات 9500 سالمند در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان ثبت شده که خدماتی از جمله دریافت مستمری، ارائه وسایل کمک توانبخشی، کمک هزینه های درمانی و … به آنها ارائه می‌شود.

به گفته این مسئول، تیم‌های ویزیت در منزل نیز که متشکل از افراد متخصص هستند، با حضور در منازل سالمندان به آنان خدمات پزشکی بهداشتی ارائه می‌دهند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از وجود چهار مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان در کرمانشاه خبر داد که حدود 300 سالمند در آنها نگهداری می‌شود.

وی افزود: این سالمندان یا فاقد سرپرست هستند‌ یا در خانواده شرایط نگهداری آنها وجود ندارد.

اکبرزاده ‌تعداد مراکز روزانه نگهداری از سالمندان شهر کرمانشاه را نیز سه مرکز عنوان و خاطرنشان کرد: یک مرکز هم در اسلام آبادغرب وجود دارد و در این مراکز خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و … به سالمندان ارائه می‌شود.

وی نیازهای سالمندان را به سه بخش بهداشتی و درمانی، اجتماعی و اقتصادی و روحی و روانی تقسیم کرد که بهزیستی در حد توان به آنها پاسخ می‌دهد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به نامگذاری یک هفته( 3 تا 9 مهر) به عنوان هفته تکریم منزلت سالمندان، خاطرنشان کرد: در این هفته برنامه‌های متعددی از جمله دیدار با سالمندان، بازدید از مراکز نگهداری سالمندان، بازدید کودکان مهدکودک از سالمندان و … برگزار شد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا