گوناگون

دیدار استاندار ایلام با استاندار و شورای استان واسط عراق

استاندار ایلام به همراه تعدادی از مدیران کل استان، فعالان حوزه اقتصادی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با استاندار و شورای شهر استان واسط عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، مهندس «محمدرضا مروارید» در دیدار با همتای عراقی خود ضمن پیگیری موضوعات دو تفاهم نامه قبلی در خصوص تبادلات مرزی، تبادل استاد و دانشجو، پذیرش بیماران عراقی در ایلام‌، ارائه و صدور خدمات فنی مهندسی استان به عراق، خدمات دهی به زوار و گردشگران، توسعه گردشگری و برداشتن عوارض گمرکی از ورود ماشین‌های عراقی بحث و تبادل نظر کردند.

استاندار ایلام در این دیدار بر موضوع فعال سازی همکاری‌های مشترک بین دو استان و تبدیل این همکاری‌ها از گفت‌وگو به عمل تاکید و ابراز امیدواری کرد: همکاری بین دو استان، سود و منفعت بیشتری برای دو طرف به دنبال داشته باشد.

مروارید ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی، همجواری و خروجی مشترک استان واسط و منطقه مرزی مهران، گفت: امضای قراردادهای تجاری، خدماتی و اقتصادی ایلام و واسط به نفع استان ایلام است.

مروارید در پایان بر عزم دولت ایران و استانداری ایلام برای اجرای طرح منطقه آزاد مشترک تاکید کرد و افزود: این منطقه پیامدهای مثبت زیادی را برای دو استان در حوزه‌های مختلف به ویژه تجاری و اقتصادی به همراه دارد.

استاندار واسط نیز بر فعال سازی افق‌های همکاری در حوزه بهداشت از طریق حمایت و پشتیبانی از سازمان‌ها و نهادهای بهداشتی استان واسط با استفاده از کادرهای پزشکی تخصصی ایرانی و تجهیزات و ابزارهای لازم تاکید کرد.

وی در خصوص همکاری‌های آموزشی میان دو استان گفت: در راستای توسعه و به روزآوری روش‌های آموزشی و دیدارهای دو جانبه بین دانشگاه‌های ایرانی و دانشگاه واسط به توافق رسیدیم.

بررسی و طرح مسائل و مشکلات مرزی، افزایش مراودات اقتصادی، تجاری و فرهنگی دو طرف از جمله مسائل و عنوان مباحث مطرح شده در این نشست بود.

استان ایلام با 425 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از خروجی‌های امن جمهوری اسلامی با این کشور است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا