گوناگون

رویای شیرین ویلاسازی تلخ می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی انزلی گفت: تغییر کاربری در انزلی کاهش می‌یابد.

وحید مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان اینکه انزلی شهرستانی گردشگرپذیر و زیباست و مورد خوشایند خوش‌نشینان برای ویلاسازی است، خاطرنشان کرد: شالیزارها به جهت تامین امنیت غذایی برای نسل امروز و نسل‌های آینده مهم هستند و نباید حتی یک وجب از شالیزاری به ویلاسازی اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: شهرستان انزلی 5000 هکتار اراضی شالیزاری دارد. جلوگیری از تغییر کاربری حتی یک وجب از شالیزارها از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی انزلی است. به همین منظور جلسه‌ای با دادستان شهرستان انزلی و دهیاران روستاهای انزلی برگزار شد تا از تغییر کاربری هرگونه اراضی ارزشمند کشاورزی جلوگیری شود.

وی گفت: متخلفین تغییر کاربری را شناسایی کرده‌ایم و جزء اولین شهرستانهایی هستیم که تخریب ویلاها را انجام می‌دهیم.

مهدوی با اشاره به اینکه خرید توافقی برنج در انزلی همانند سایر شهرستانهای گیلان در حال انجام است، ادامه داد: تاکنون 30 تن برنج با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است. اجرای این طرح موجب به حاشیه رفتن دلالان برنج شد و علاوه بر این از ضرر کردن کشاورزان نیز جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: با نظارت‌های مستمر رویای شیرین ویلاسازی در اراضی ارزشمند انزلی به کابوسی وحشتناک برای ویلاسازان تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی انزلی با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در انزلی، گفت: آمارگیران در انزلی آمارگیری را از جفرود پایین، حسن رود لیجارکی، کپورچال، تربه بر و آبکنار شروع کرده اند و همکاری کشاورزان تاکنون بسیار خوب بوده است. آمارگیران با تبلت و لباس فرم به سراغ روستاییان می‌روند.

مهدوی تصریح کرد: نتایج سرشماری راه روشنی برای برنامه ریزی بخش کشاورزی ترسیم خواهد کرد و برای اقتصاد این بخش جهش خوبی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا