گوناگون

بانک ها و لیزینگ ها در مرکز توجه

81195813 5751784

به گزارش ایرنا و به نقل از سنا، در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران اقبال از سهام گروه های مالی و بانک ها باعث شد تا این نمادها با بیشترین حجم معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار بگیرند.

سرمایه گذاران امروز شاهد بودند که نمادهای پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، مپنا، بانک صادرات، مخابرات، ملی مس و بانک اقتصاد نوین با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت 403 واحدی این متغیر شدند. به این ترتیب شاخص کل در عدد 74 هزار و 836 قرار گرفت.

شاخص صنعت نیز امروز 326 واحد افت کرد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 240 و یک هزار و 78 واحد افت کرد.

سرمایه گذاران بورسی امروز بیش از 793 میلیون برگه سهم را به ارزش یک هزار و 425 میلیارد ریال در 42 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

در جریان داد و ستدهای تالار حافظ در روز سه شنبه روز دارو، سایپا شیشه ، لیزینگ غدیر، پست بانک، مهرکام پارس، پارس سرام و فرآورده های نسوز آذر با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

این در حالی بود که نمادهای عمران و توسعه فارس، قطعات اتومبیل ایران، قند لرستان، آهنگری تراکتورسازی ایران، حمل و نقل پتروشیمی، قند نیشابور و گرانیت بهسرام شاهد بیشترین افت قیمت در بازار امروز بودند.

همچنین روز دارو، فرآورده های نسوز آذر، لوله و ماشین سازی ایران،سیمان فارس، نورد و قطعات فولادی، فرآورده های تزریقی ایران و فنرسازی خاور در پایان معاملات امروز سنگین ترین صف های خرید را داشتند.

در سوی دیگر بازار معادن بافق، نیرو ترانس، افست، حق تقدم فرآورده های نسوز ایران، بهنوش ایران، بانک پارسیان و پارس پامچال با بی مهری سهامدارانشان ، صف های سنگین فروش را تجربه کردند.

همچنین بانک صادرات با معامله 504 میلیون سهم به ارزش 455 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا