گوناگون

رونق تجارت خارجی وابسته به ابزارهای نوین بانکی است

81195359 5750948

محمد حسین برخوردار روز سه شنبه در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: متاسفانه نظام بانکی در گذشته به جای تقویت ابزارهای بانکی و ارایه راهکارهای نوین برای بهینه سازی فضای کسب و کار، به سمت بنگاه داری و حتی تجارت حرکت کرد و همین مسئله آفت های متعددی را برای سیستم بانکی کشور بدنبال داشته است.

وی با بیان اینکه بانک ها با این اقدام رقیب بخش خصوصی شده اند، گفت: انجام هرگونه فعالیت اقتصادی از سوی بانک، مستقیم به اقتصاد و به بدنه بخش خصوصی آسیب می رساند.

برخوردار ادامه داد: چنانچه بانک ها راسا در زمینه اقتصادی و تجاری به فعالیت های بنگاه داری بپردازند ضمن اختلال در وظایف این گونه بنگاه ها با بانک ها، سبب خواهد شد که بنگاه های وابسته به بانک ها نیز از قدرت انحصاری دست یابی به منابع مالی برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: در حالی که طبق قانون، بانک ها باید با خدمات دهی به واحدهای تولیدی از بخش خصوصی حمایت کنند، اما بانکها علاوه بر اینکه به مسوولیت اصلی خود عمل نمی کنند، فضای رقابتی تولید و تجارت را نیز با انحصار و رانت مواجه کرده اند.

برخوردار بر هدایت بانک ها به سمت بانکداری سالم و اعطای منابع بانکی به کارآفرینان و فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: برای تامین نقدینگی بانک ها باید ملاحظات اقتصادی را لحاظ کنند تا باعث افزایش نقدینگی نشود به گونه ای که بانک ها تعهدات خود را در حوزه تسهیلات انجام دهند.

عضو هیات رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان اضافه کرد: رونق تجارت خارجی وابسته به ابزارهای نوین بانکی است و بنگاه های اقتصادی در حوزه تجارت خارجی تشنه راهکارهای نوین مالی، پولی و بانکی هستند.

هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که روز یکشنبه هفته جاری با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

اقتصام (4) ** 1574**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا