گوناگون

اکثر پروژه های روستایی چهار دانگه راکد مانده است/ کشت گل محمدی در کیاده

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل امینی شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه شورای اداری کیاسر درسال جدید بابیان اینکه دو جلسه با هدف پیگیری خط انتقال گازدامغان به ساری در استانداری مازندران برگزار شد، اظهارکرد: کشاورزان منطقه چهاردانگه بدون دریافت ریالی تمامی زمین خود را به امید گازرسانی تا پایان سال 94 در اختیار گذاشتند که این نشاندهنده حسن نیت آنهاست.

وی افزود : در جلسه ای که با حضور مسئولین شرکت گاز برگزار شد مقرر شد تا یک ماه و نیم دیگر مطالبات کشاورزان را پرداخت کنند.

بخشدارچهاردانگه با بیان اینکه پول 4 روستا پرداخت شده است ، گفت : مطالبات مابقی کشاورزان نیز براساس  زمان بندی پرداخت می شود.

امینی بااعلام اینکه 50 کیلومتر از کانال انتقال خطوط لوله حفرشده است ، ادامه داد : حدود 75 کیلومتر از حفر کانال صورت گرفت و لوله ها نیز خریداری شد که تا یک ماه آینده لوله گذاری نیز انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به اشتغال 156 نفردر کارخانه سیمان، گفت: براساس توافقات صورت گرفته 74.8 درصد از جوانان چهاردانگه در این کارخانه مشغول بکار هستند.

بخشدار چهاردانگه افزود : درصورت اجرای تمهیدات لازم ، کارخانه کاشی سازی نیز در کنار کارخانه سیمان احداث می شود.

تشکیل سندیکای باربری کیامیونداران

امینی از تشکیل سندیکا باربری کامیون داران چهاردانگه خبرداد و تاکید کرد : بیش از 170 نفر در این بخش فعالیت می کنند.

بخشدار چهاردانگه با تاکید بر تلاش شهردار کیاسر برای توسعه شهر ، گفت : با پیگیری های شهردار کیاسر اعتبارات خاصی به این شهر  تخصیص پیدا کرد .
 
حجت الاسلام یوسف علی تیموری ، امام جمعه بخش چهاردانگه نیز درادامه  حضرت علی (ع) را مظهر ایمان و تقوا دانست و افزود : اگرصفحه های قرآن را ورق بزنیم، متوجه جایگاه  حضرت علی (ع) در نزد خداوند می شویم که متاسفانه ما مسلمانان به آن اندازه که باید، از وجود مولای متقیان بهره نگرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه لازمه مدیریت بر کاردیگران ،داشتن تسلط کافی برخود است ، گفت: وحدت و یکپارچگی لازم برای توسعه بخش چهادانگه بوجودآمده است.
 
میرزاجانی ، رئیس اداره برق بخش چهاردانگه نیز برق را محور اصلی در اقتصاد جامعه برشمرد وگفت: حدود 11 روستا ، بخش چهاردانگه نیازبه تیر برق فشارضعیف دارند.

وی بابیان اینکه معابر در چهار مرحله لامپ زنی صورت گرفته است، افزود : حدود 40 چراغ لاک پشتی نیز برای چهاردانگه درنظرگرفته شده است.

سعیدی ، رئیس کمیته امداد خمینی بخش چهاردانگه با اشاره به اینکه مسئولین بخش را بعنوان همکاران افتخاری می دانم، گفت: در کیاسر 66 خانوار تحت پوشش داریم که برای 20 خانوار مسکن تامین شده است.

وی تعداد افراد تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری را61 خانوار دانست و افزود : 95 یتیم نیز تحت حمایت 650 نفر حامی قرار گرفته اند که سرانه هر نفر 136 هزار تومان است که به آنها پرداخت می شود.

سعیدی با بیان اینکه 3 هزارو 200 صندوق صدقات درمنطقه وجوددارد ، ادامه داد : میانگین درآمد ماهانه سه میلیون تومان است.

اعزام 200 نفر به اردوهای راهیان نور
 
سرگرد حمزه ای، فرمانده سپاه ناحیه چهاردانگه  بسیج را متعلق به همه مردم دانست و گفت : حدود 200 نفر به راهیان نور اعزام شدند.

وی با اشاره به ساخت سالن چند منظوره صالحین در روستای وری، افزود : این سالن با هزینه ای بالغ بر چهارصد میلیون برآورد شده که دو سوم این هزینه را سپاه برعهده گرفته است.

نورالله نوری راد سرپرست تبلیغات اسلامی کیاسر بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی گفت: این سازمان فعالیت های گسترده ای را در بعد فرهنگی و مذهبی انجام می دهد.

سرپرست نمایندگی تبلیغات اسلامی کیاسر به مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: تاکنون 70 نفر خواهر و قریب به 30 نفر برادر که بیشتر آنها دانش آموزند در این مراسم شرکت کردند.

وی با اشاره به برنامه برای اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی دارای 13 پایگاه طرح تابستانی است که ثبت نام از دانش آموزان نیز صورت گرفته است.

نوری راد به تاسیس موسسات قرانی اشاره کرد و افزود : یک موسسه مردمی زینبیه در شهر کیاسر داریم که فعالیت های قرانی وسیع را در سطح شهرانجام می دهد.

سرپرست نمایندگی تبلیغات اسلامی کیاسر با بیان اینکه 5 خانه قرانی در روستاها فعال هستند ، ادامه داد : خانه های قرآنی در روستاهای شاخص نیز احداث خواهد شد.

کشت گل محمدی در کیاده

غلامرضا فتحی ، مسئول اداره جهادکشاورزی بخش چهاردانگه از بیمه دام ، زنبورعسل و باغات سیاه ریشه خبرداد و گفت : 2 هزار هکتار برنجکاری در منطقه چهاردانگه داریم که مردم برای بیمه مزارع خود تا 31 اردیبهشت مهلت دارند.

وی با تاکید بر کشت گیاهان دارویی در این مناطق ، افزود : کشت گل محمدی به صورت پایلوت درروستای کیاده انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا