گوناگون

بخشدار: خسارت بیش از 200 میلیارد ریالی خشکسالی به بیارجمند

81223288 5799111

ˈاحمد خرمˈ روز چهارشنبه با اشاره به اینکه بیشترین خسارت خشکسالی مربوط به بخش کشاورزی و دامداری است به خبرنگار ایرنا افزود: براثر این خشکسالی دامداران منطقه مجبور به فروش دامهای خود با اقساط بلند مدت 16 ماهه شده اند.

وی با بیان اینکه دامداران این منطقه کویری دور افتاده در استان سمنان به دلیل نداشتن توان مالی در تامین علوفه دستی، مجبور به فروش دام به صورت اقساط شده اند ،گفت : این امر موجب خروج بیش از حد دام از منطقه شده است.

وی تاکید کرد: شرایط سخت اقتصادی بوجود آمده برای دامداران بیارجمندی باعث شده تا دلالان و سودجویان با حضور در این منطقه محروم ، بیشترین سود را نصیب خود کنند.

خرم بیان کرد: خشکسالی در بخش بیارجمند به کشاورزان نیز خسارت بسیاری وارد کرده است و افت تولیدی محصول، کیفیت پایین و آفات به اقتصاد کشاورزان آسیب جدی وارد کرده است.

بخشدار بیارجمند خاطرنشان کرد: با کاهش سطح آبهای زیرزمینی در بخش کویری بیارجمند، 42 روستا با کم آبی شدید و خشکسالی مواجه شده است و تامین آب شرب مردم شش روستا با تانکر انجام می شود.

وی گفت: این روستاها شامل ˈحجاجˈ، ˈدرازآبˈ،ˈوهلˈ،ˈزیورˈ،ˈفرینوˈ و ˈنورˈ هستند و به دلیل پراکندگی تامین آب شرب آنها با تانکر به سختی انجام می شود.

بخشدار بیارجمند افزود: بخش بیارجمند با پراگندگی شدید جمعیتی دارای سه مرکز بهداشتی درمانی شامل بیارجمند، زمان آباد و خانخودی است که پاسخگوی نیاز مردم نیست و مرکز خانخودی نیز فاقد پزشک است.

وی با اشاره به اینکه دورترین نقطه این بخش ،روستای ˈاسب کشانˈ با مرکز شهر بیارجمند 160کیلومتر فاصله دارد گفت: خدمات رسانی به مردم محروم و زحمتکش بیارجمند به دلیل بعد مسافت با مشکلاتی مواجه است.

بخش بیارجمند در فاصله 120 کیلومتری شاهرود، هفت هزار و 150 نفر جمعیت دارد و

بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت این بخش از توابع شهرستان شاهرود در سال 1385هشت هزار و 324 نفر بوده است.ک/3

7358/1496/599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا