گوناگون

هوای مازندران تا پایان هفته ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی شد/دریای خزر مواج است

81223278 5799095

ˈ احمد اسدی ˈ رییس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران روز چهارشنبه در گزارشی به خبرنگار ایرنا گفت: نقشه های هواشناسی نشانگر عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو و تقویت جریانات خنک شمالی بر روی سواحل دریای خزر است که این وضعیت تا روز شنبه ادامه دارد.

اسدی وضعیت دریای خزر را مواج و سرعت باد را چهار تا 10متر بر ثانیه عنوان کرد و بیان داشت: هوای مازندران از بعداظهر روز جمعه با فزایش ابر همراه با رگبار ، رعدو برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

وی بیشینه دمای هوای امروز ساری را 29 درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت : این دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران به مقدار بارندگی از یکشنبه شب تا امروز در مناطق مختلف استان اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت ضمن کاهش سه تا هشت درجه ای دمای هوا ، قائمشهر با 11:4 میلی متر بیشترین بارندگی را داشته است.

وی بیان داشت: حداکثر سرعت باد در این مدت 58کیلومتر بر ساعت در بلده شهرستان نور گزارش شده است.

استان مازندران دارای 15ایستگاه هواشناسی است.

پایان هر هفته مازندران میزبان دو تا دو نیم میلیون مسافر و گردشگر است، و از آنجاییکه حدود90 درصد آنان با هدف استفاده از دریا به این استان سفر می کنند توجه به مواج بودن دریای خزر و خود داری از شناکردن ضروری است. ک/3

2585/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا