گوناگون

بدون تمرکززدایی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود

استاندار قزوین گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری بدون تمرکززدایی محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، مرتضی روزبه، استاندار قزوین در دیدار با سیدحسن هفده‌تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: درحال حاضرکشور خیلی بیش از حد تمرکزگرا شده و بسیاری از کارهای ریز به تهران ختم می‌شود که این امر در بالا بردن هزینه کارها موثر است‌.

وی افزود: تمرکزگرایی جدای از مخاطرات و حوادث احتمالی به افزایش فساد اداری منجرمی‌شود، بنابراین باید قدری واقع‌نگر بود و در ساختار‌های سازمانی بازنگری کنیم.

استاندار از تاسیس سازمان عمران قزوین به عنوان یکی از سیاست‌های موفق درجهت تمرکززدایی و مدیریت واحد آب و خاک در بخش کشاورزی نام برد ودر ادامه تصریح کرد: در تقسیمات کشوری باید بازنگری شود و متناسب با موضوعات و قابلیت‎‌ها و مزیت‌های هر منطقه‌ای تصمیم‌گیری صورت گیرد، زیرا درحال حاضر تمرکزگرایی شدیدی بر کشور حاکم است.

وی اضافه کرد: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری بدون توجه به موضوع تمرکززدایی محقق نخواهد شد و اگرتدوین برنامه ششم توسعه با رویکرد و جهت‌گیری موجود صورت گیرد نه تنها توسعه‌ای اتفاق نمی‌افتد بلکه برحجم مشکلات افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا