گوناگون

برگزاری انتخابات آتی پرونده شک و تردید در انتخابات را خواهد بست/ امسال سال فعالیت سیاسی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا عارف پیش از ظهر جمعه در نهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی افزود: راهبردی که باید برای پیروزی انتخابات سال آینده دنبال کنیم بالا بردن حضور مردم است.

وی ادامه داد:  اگر تحلیل کنیم چرا 27 درصد در انتخابات سال گذشته حاضر نشدند می‌توان درصد بالایی از آنها را را تشویق کرد تا در انتخابات حاضر و رای آنها برای ماست.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: نتیجه حماسه حضور 73 درصدی مردم که در انتخابات سال 92 بودند با وجودی خلق شد که مردم با هشت سال تهدید روبرو شدند و عملا برگزاری جلسات چند نفره و یا فضای دانشگاه‌ ها بی روح بود.

معاون اول دولت اصلاحات در ادامه سخنان خود بیان داشت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یک پروژه ملی است و علاوه بر آن دولت مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کند و منشور حقوق شهروندی را نیز پیگیر بوده و اگر بخواهیم در این مسیر دولت موافق باشد باید با آن همکاری کنیم.

امسال سال فعالیت سیاسی نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در انتخابات 92 احساس‌می شد جوانان با ارزشها قهر کرده اند اما آنها با حضور پرشور خود یک بار دیگر پایبندی خود به ارزشها را نشان دادند و این حضور و شعور بالا انسان احساس غرور می کند البته جوانان دارای اختلاف نظر نیز هستند که انسان به همین اختلاف نظرها نیز احساس غرور می‌کند.

عارف در ادامه بیان داشت: امسال سالی است که فعالیت سیاسی نداریم و نیاز آرامش است و باید دولت را در حفظ آرامش و امید کمک کنیم برای اینکه برنامه های خودش را دنبال کند و ما هم فعالیت راهبردی را برای سال آینده دنبال خواهیم کرد و باید محیط دانشگاه‌ها به مسائل راهبردی باشد و فضا نباید سیاسی باشد که به ضرر ما است و نیاز به یک محیط آرام داریم.

محور فعالیت‌های سیاسی جوانان باشند

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: محور فعالیت‌های سیاسی باید جوانان باشد البته نسل اول نباید حذف و باید از تجربه نسل اول استفاده نمود و به دلیل ضعف عملکرد نسل اول یک شکاف ایجاد شده که باید با تعامل این فاصله را پر کرد و در سال جاری تلاش شود تا سازمانها و نهادها را تقویت کنیم.

سازمانها از فعالیتهای فردگرایی پرهیز کنند

عارف بیان داشت: سازمانها باید از فرد گرایی پرهیز کنند و باید فرصت داد تا سازمانها گسترده شود و حرف اول را حزب بزند.

معاون اول دولت اصلاحات تصریح کرد: باید به سمت احزاب ماندگار و دارای شناسنامه برویم که اگر از این مسیر باشیم از سوء استفاده از نام جلوگیری می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا