گوناگون

برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در شوشتر

به منظور ایجاد فضای پر نشاط فرهنگی و برگزاری جشنواره‌های مردم محور، جشنواره غذاهای سنتی در شوشتر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، علی بهرامی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر در مراسم برگزاری این جشنواره گفت: اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های مردم و محور و با حضور تمام اقشار از جمله برنامه‌هایی است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر بر آن تمرکز کرده است.

وی تصریح کرد: در این راستا آن دسته از برنامه‌هایی که بتوانند نشاط فرهنگی و تحرک اجتماعی مثبت به درون خانواده‌ها، تزریق و در کنار آن بر غنای فرهنگی جامعه نیز بیفزایند، در اولویت‌های کاری قرار گرفته‌اند.

بهرامی با بیان این که امسال توانستیم بالندگی و ارتقاء خوبی در کارهای فرهنگی ایجاد کنیم، افزود: این موارد به دلیل تمهیداتی است که دولت برای رسیدن به اهداف والای فرهنگی به وجود آورده است.

همچنین سیدمحمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر نیز که در این مراسم حضور داشت با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره گفت: زمانی شهر ما رشد و توسعه پیدا می‌کند که مردمش بخواهند آن اتفاق بیفتد و توسعه با اتکای به دیگران و خارج از مرزهای این شهر امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به تاریخ پر افتخار شوشتر در گذر زمان و شهرت و آوازه گذشتگان و معاصرین در زمینه‌های مختلف ادبی، فقه، نجوم، حدیث و موسیقی خاطرنشان کرد: همت و اراده مردم در به وجود آمدن این ویژگی‌های منحصر به فرد ، نقش و اهمیت بسزایی دارد.

سادات ابراهیمی، مردمی بودن جشنواره غذاهای سنتی را از ویژگی‌های مثبت این جشنواره برشمرد و گفت: تجربه ثابت کرده است که برنامه هایی که با دست مردم و خودجوش راه اندازی شده، به مراتب بازدهی بیشتری نسبت به برنامه‌های حمایت شده از سوی نهادهای مختلف دارد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره که در محوطه تالار فرهنگ شوشتر برگزار شد، با شعرخوانی و اجرای نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی و همچنین اهدای جایزه به 10 غذای برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا