گوناگون

برگزاری جشن طلاق نشانه خودباختگی دینی است

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاشهای دشمن در عرصه های فرهنگی اظهار داشت: امروز دشمن با استفاده از تمامی توان و ظرفیت های موجود و شناسایی نقاط قوت و ضعف جامعه ایران سعی دارد تا هویت دینی و مذهبی مردم را مخدوش کند.

امام جمعه ورامین افزود: در این نقشه دشمن تلاش می کند تا ابتدا اهمیت باورهای فرهنگی و دینی ایرانی- اسلامی را در میان مردم بویژه نسل جوان کشور کم رنگ کرده و سپس با معرفی فرهنگ غربی به عنوان فرهنگ مترقی، کشور را دچار خودباختگی فرهنگی کند.

وی ادامه داد: اگرچه اکثریت جامعه ایران تاکنون در برابر توطئه ها و نقشه های دشمن به خوبی مقاومت کرده و هیچگاه هویت دینی را رها نکردند اما متأسفانه عده ای در مقابل این تهاجم دچار خودباختگی فرهنگی شدند که این مسأله بسیار نگران کننده است.

محمودی با انتقاد از رواج جشن طلاق در برخی اماکن تهران گفت: اخیرا در برخی از مناطق کشور به خصوص در تهران جشنی به نام جشن طلاق به راه افتاده است اما باید توجه داشت که برگزاری جشن طلاق نشانه خودباختگی دینی است.

این مسئول تأکید کرد: طلاق اگرچه حلال است اما خداوند آن را برای زمانی قرار داده که انسان هیچ راه برگشتی در زندگی مشترک نداشته باشد اما گرفتن جشن برای طلاق به هیچ عنوان با اصول اسلامی و اخلاقی سنخیت ندارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین متذکر شد: متأسفانه برخی نهادهای فرهنگی که باید در این زمینه تلاش های موثرتری را انجام دهد به رسالت خود به طور کامل و صحیح عمل نمی کنند و در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی مسائل فرهنگی تأکید فراوان دارند، رسالت این نهادها نیز خطیرتر است.

محمودی یادآور شد: البته باید توجه داشت که برخی عوامل در داخل از کشور به عنوان نیروهای پیاده نظام دشمن، عمدا به دنبال ترویج فرهنگ غربی هستند اما ملت ایران قطعا به این افراد اعتنا نکرده و اجازه نمی دهند هویت اسلامی جامعه ایران که برای تحقق آن خون مطهر هزاران شهید بر زمین ریخته شده است دچار خدشه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا