Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی جهان در دریای کارائیب ساخته می شود

بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی جهان در حالی ساخته خواهد شد که محل این آزمایشگاه در زیر در دریای کارائیب خواهد بود. در ادامه برای بررسی بیشتر خبر با ما همراه شوید.

۱۸ متر زیر سطح دریای کارائیب، «Fabien Cousteau» و طراح صنعتی، «Yves Béhar» بدنبال ساخت بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی هستند و اخیرا تصاویری از طراحی آن منتشر کرده‌اند.

این سازه که نام «Proteus» برای آن انتخاب شده، یک آزمایشگاه ماژولار ۳۷۱ متر مربعی است که زیر آب‌های جزیره «کوراسائو» قرار می‌گیرد و خانه دانشمندان و محققان از سراسر جهان خواهد بود. در این آزمایشگاه پژوهش‌های مختلفی از بررسی تاثیر تغییرات اقلیمی روی اقیانوس تا داروسازی انجام خواهد شد.

به گزارش CNN، بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی از دو سازه دایروی بهره می‌برد که توسط پایه در کف اقیانوس قرار می‌گیرند. Proteus چندین آزمایشگاه، محلی برای زندگی و استخر خواهد داشت و انرژی آن توسط خورشید، باد و تبدیل انرژی گرمایی اقیانوس تامین خواهد شد. این آزمایشگاه برای اولین بار در دنیای زیر آب دارای گلخانه برای رشد غذا و همچنین محلی برای ضبط ویدیو خواهد بود.

بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی جهان
بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی جهان

Proteus می‌خواهد تبدیل به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در زیر آب شود و آژانس‌های دولتی، دانشمندان و بخش‌های خصوصی بتوانند با همکاری یکدیگر به اطلاعات بیشتری درباره اقیانوس‌ها دست پیدا کنند. Cousteau درباره بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی اعلام کرده:

«اکتشاف اقیانوس ۱۰۰۰ برابر مهم‌تر از اکتشاف فضا برای بقا ما و مسیر رو به آینده است. اقیانوس سیستم پشتیبان زندگی ما محسوب می‌شود و بخاطر آن ما وجود داریم.»

انتشار تصاویری از طرح این آزمایشگاه، آخرین گام در این پروژه جاه‌طلبانه محسوب می‌شود و برای نصب آن به سه سال زمان نیاز است، البته شیوع ویروس کرونا شروع آن را به تاخیر انداخته است.

بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی جهان
بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی جهان

در حالی که بیش از ۷۱ درصد سطح زمین را اقیانوس‌ها تشکیل داده‌اند، تا به امروز انسان‌ها تنها ۵ درصد آن را کاوش کرده‌اند و از کمتر از ۲۰ درصد دریاهای جهان نقشه‌برداری شده است. دولت‌ها بیش از اقیانوس‌ها، به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فضایی علاقه دارند.

بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی جهان
بزرگترین آزمایشگاه زیردریایی جهان

در حال حاضر «Aquarius» تنها سکونتگاه زیر آب محسوب می‌شود که مساحتی برابر ۳۷ متر دارد. این محل در سال ۱۹۸۶ طراحی شده و در اصل اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA) مالک آن بود، اما دانشگاه بین‌المللی «فلوریدا» سال ۲۰۱۳ پس از قطع بودجه دولتی، آن را نجات داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا