Mihanpostپیشنهاد سردبیرنظامیهوا فضا

ساخت نیروگاه هسته ای در مریخ توسط ایالات متحده آمریکا

ساخت نیروگاه هسته ای در مریخ این روزهای در حالی خبرساز شده که آمریکا قصد دارد رآکتور هسته‌ ای با قابلیت فعالیت در ماه و مریخ را بسازد.

ایالات متحده آمریکا برنامه‌های فضایی بلندپروازانه‌ای دارد. این کشور می‌خواهد رآکتور هسته‌ای بسازد که امکان فعالیت آن روی ماه و مریخ وجود داشته باشد.

وزارت انرژی آمریکا درخواست رسمی برای ساخت سیستم «شکافت سطح» را ارائه کرده که امکان زندگی بلندمدت انسان در محیط خشن فضا را فراهم می‌کند. به گزارش تایم، آزمایشگاه ملی «آیداهو»، وزارت انرژی و ناسا ایده‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند.

این آزمایشگاه در زمینه ساخت رآکتورهای پیشرفته در آمریکا پیشرو است و برخی از آن‌ها میکرو رآکتور هستند و تعدادی دیگر بدون آب برای خنک‌کاری نیز می‌توانند فعالیت کنند. در حال حاضر اکثر رآکتورهای هسته‌ای در زمین برای خنک شدن به آب نیاز دارند. وزارت انرژی آمریکا روز جمعه در اطلاعیه خود اعلام کرد:

«رآکتورهای هسته‌ای کوچک می‌توانند توان ضروری برای ماموریت‌های اکتشافی فضا که مدنظر دولت فدرال است را فراهم کنند.»

ساخت نیروگاه هسته ای در مریخ
ساخت نیروگاه هسته ای در مریخ

وزارت انرژی ایالت متحده آمریکا، ناسا و «Battelle Energy Alliance»، پیمانکاری که آزمایشگاه ملی آیداهو را مدیریت می‌کند، بدنبال برگزاری یک جلسه فنی آنلاین مربوط به انتظارات این برنامه در ماه آینده میلادی هستند.

برنامه این سازمان‌ها متشکل از دو مرحله است. اولین فاز، توسعه طراحی رآکتور است و مرحله دوم، ساخت رآکتور آزمایشی خواهد بود. رآکتور دوم به ماه ارسال می‌شود و یک سیستم پرواز به همراه فرودگر برای انتقال آن به ماه توسعه پیدا خواهد کرد. هدف نهایی این برنامه، ساخت رآکتور، سیستم پرواز و فرودگر تا پایان سال ۲۰۲۶ است.

رآکتور نهایی باید بتواند بدون وقفه، حداقل ۱۰ کیلووات یعنی میانگین مصرف خانه‌های ایالات متحده آمریکا، برق تولید کند. وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده که احتمالا چندین رآکتور به فضا می‌فرستد تا بتواند انرژی موردنیاز برای زندگی روی ماه یا مریخ را تامین کند.

این رآکتور هسته‌ای نباید وزنی بیش از ۳۵۰۰ کیلوگرم داشته باشد و بتواند در فضا و به صورت خودکار کار کند و عمر مفید آن حداقل ۱۰ سال باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا