گوناگون

بزرگترین خدمت به تولید واگذاری کارهای غیرحاکمیتی به بخش خصوصی است

81169946 5706007

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدˈمحمد حسن ابوترابی فردˈ عصر دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش تولید قزوین که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و سه تن از معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، افزود: مشکل اساسی تولید، بدنه بزرگ، حجیم و ناکارآمد دستگاه اجرایی است که متولی آن ما مسوولان هستیم.

وی اظهارکرد: واگذاری امورغیرحاکمیتی به بخش خصوصی هزینه های اداره کشور را کاهش داده و به بهتر شدن آن کمک می کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد هزینه های جاری کشور طی یک دهه گذشته، گفت: در سال 1384 این هزینه 25 هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم سه سال قبل به 80 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و سال گذشته به 119 هزار میلیارد تومان نیز رسید و این اتفاق به مفهوم بلعیدن بخش بزرگی از منابع کشور می باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: با این روند تزایدی نمی توان کشور را اداره کرد و مدیران باید به نقش اساسی خود در کاهش هزینه های اداره کشور و کوچک کردن دولت توجه جدی داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در بخش دیگری از سخنانش بر پیوند هر چه بیشتر تولید، صنعت با علم و فن آوری تاکید کرد و گفت: توجه به علم و دانش ارتقای مدیریت ها را بدنبال دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت راهبردی امروز یک علم مهم است، به بی توجهی مدیران بخش صنعت به این موضوع انتقاد کرد و افزود: برخی از مدیران صنعتی ما یک خط هم در این حوزه چیزی ننوشته اند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد از تحقیق و پژوهش به عنوان یک اصل مهم برای دستیابی به پیشرفت در عرصه صنعت یاد کرد که مورد غفلت واقع شده و جای آن در تولید کشور خالی است، گفت: در برخی بنگاه های اقتصادی شرق آسیا که از قطب های تولیدی جهان هستند یک سوم هزینه ها صرف تحقیق و پژوهش می شود در حالی که در کل کشور ما 10 بنگاه که 5 تا 20 درصد از هزینه های خود را به این حوزه اختصاص دهند، وجود ندارد.

ابوترابی فرد بر تلاش صنعتگران برای ارتقای بهره وری تاکید کرد و گفت: بدون توجه به این موضوع و کاهش هزینه ها نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی با بیان اینکه بهره وری و کاهش هزینه های غیرضروری در برخی کشورهای جنوب شرق آسیا 70 درصد از نقدینگی واحدهای تولیدی را تامین می کند، افزود: باید به هر میزان که می توان به موضوع بهره وری در تولید توجه کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تلاش برای استفاده از فناوری های نوین و خلاقیت در تولید را از عوامل موفقیت تولید در کشورهای توسعه یافته دانست و گفت: باید به استفاده از فناوری ها و دانش فنی روز توجه بیشتری نشان دهیم چرا که اقتصاد امروز اقتصادی مبتنی بر علم و نوآوری است.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز دوشنبه برای بازدید از توانمندی های صنعتی و بررسی مسایل و مشکلات تولید قزوین به این استان سفر کرده بودند.

استان قزوین دارای سه هزار و 500 واحد تولیدی می باشد.

7392/ 614** 1552

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا