گوناگون

استاندار خراسان رضوی: عملکرد حراست ها باید فضایی امن برای کارکنان ایجاد کند

81169838 5705852

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در همایش راهبردی مسوولان حراست های تابعه استانداری که با حضور مشاور وزیر و رییس مرکز حراست وزارت کشور همراه بود، افزود:فضای امن، به معنای امنیتی شدن فضا نیست و باید به گونه ای رفتار کرد تا فضا برای خادمان صادق مردم امن شود و سودجویان احساس ناامنی کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از برخوردهای صرفا سلبی گفت: عملکرد حراست ها باید اعتماد زا و امنیت محور باشد به گونه ای که کارکنان بتوانند به راحتی با مسوولان این حوزه ارتباط بگیرند.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که باید اقدامات حراست ها برای دستگیری باشد نه مچ گیری، اظهار کرد: در مواردی که زمینه فساد اداری و بروز بی انضباطی به وجود آید حراست باید قاطعانه با متخلفان برخورد کند.

رشیدیان با تاکید بر رعایت پاک دستی، اخلاق اسلامی، کرامت انسانی، تلاش برای نهادینه کردن ارزشهای اسلامی، حق الناس و تلاش در راستای تحقق شعار سال گفت:حراست، چشمِ بینا، گوش شنوا و وجدان بیدار نظام اداری و نهاد حفاظت از نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی دستگاههای اجرایی است.

او افزود: حراست ها باید رویکرد پیشگیرانه و فضا سازی مناسب برای جلوگیری از بروز انحراف در دستگاههای اجرایی را اتخاذ کنند.

استاندار خراسان رضوی تلاش در راستای ایجاد امید، تصمیم گیری بر اساس تدبیر و حرکت بر مدار قانون را ضروری دانست و بر تخصصی شدن فعالیتها، استفاده از ظرفیت و هم افزایی دستگاههایی که وظیفه مشترک و مشابه حراست دارند و نیز مجهز شدن به دانش روز در حراست ها تاکید کرد.

رشیدیان احصای زمینه های لغزش در ساختار اداری و جلوگیری از وقوع آن با اقدامات پیشگیرانه را خواستار شد و گفت: براساس پیام هشت ماده ای رهبری فرزانه نظام، ضربه عدالت باید بسیار ظریف و در عین حال قاطع باشد.

وی روابط دو سویه و دوستانه مدیران حراست با مسوولان و مدیران سازمانها را ضروری دانست و گفت: این تعامل و رابطه دوستانه به پیشرفت هر چه بهتر امور کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود:وظیفه اصلی فعالان در عرصه حراست حفاظت از اجرای قوانین و شخصیت و اعتبار حقوقی و عمومی دستگاه ذیربط است و خوب عمل کردن در این حوزه، افزایش اعتبار دستگاه نزد مردم، ارتقای رتبه کارآمدی نظام مدیریتی نزد افکار عمومی، الگو شدن در منطقه و سرانجام الگو شدن در دنیا را به ارمغان خواهد آورد.

رشیدیان افزود:از دیگر عواملی که موجب ارتقای رتبه کارآمدی نظام می شود حاکم شدن شایسته سالاری و تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی است.

1922/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا