Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

بزرگترین نیروگاه بادی جهان در سواحل بندر لیورپول انگلیس راه اندازی شد

بزرگترین نیروگاه بادی جهان در حالی در سواحل بندر لیورپول انگلیس شروع به کار کرده است که این نیروگاه توسط دانشمندان یک شرکت دانمارکی با نام دانگ انرژی ساخته شده است و دارای توان بسیار بالایی می باشد. در ادامه برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

بزرگترین نیروگاه بادی جهان در لیورپول انگلستان دارای ۳۲ توربین غول پیکر است که درون دریا قرار گرفته و هر کدام از این توربین ها در حدود ۲۱۰ متر طول دارند. جالب است بدانید طول هر کدام از پره های این توربین ها ۸۶ متر بوده و در حالت معمولی می توانند ۸ مگاوات برق تولید کنند.بزرگترین نیروگاه بادی جهان

البته استفاده از توربین‌ های بادی هشت مگاواتی برای نخستین بار است که در مقیاس تجاری انجام می‌ شود و یک دور گردش آنها می‌ تواند برق مورد نیاز یک خانه را برای ۲۹ ساعت تامین کند. شرکت دانمارکی دانگ انرژی (Dong Energy) با توجه به قرارداد بین انگلیس و دانمارک، مسئول توسعه نیروگاه‌ های بادی در انگلیس است.

یک نیروگاه بادی یا مزرعه بادی، مجموعه‌ ای از چندین توربین بادی است که در یک مکان قرار گرفته‌ اند. یک نیروگاه بادی بزرگ می‌ تواند شامل چند صد توربین بادی باشد. چنین مجموعه‌ ای می‌ تواند بر روی دریا نیز قرار گرفته باشد.

دولت انگلیس به شرکت‌ های فعال در این عرصه اعلام کرده است که برای حمایت‌ شدن از طرف دولت باید هزینه‌ های خود را کاهش دهند و به همین دلیل شرکت دانگ تصمیم گرفت که به جای استفاده از چندین توربین بادی کوچک از تعداد کمتری توربین قدرتمند تر استفاده کند. در احداث نیروگاه بادی پیدا کردن محل سایت عامل بسیار مهمی است تا حداکثر بهره‌ برداری را از نیروی باد بدست آورد.بزرگترین نیروگاه بادی جهان
استقرار ماشین های بادی در مکان‌ هایی که مقدار انرژی تولید شده جوابگوی مصرف باشد، پرهیز از مکان‌ هایی که دارای شرایط نامناسبی همچون اغتشاش، یخبندان، موانع، ذرات شن و نمک در هوا، نامسطح بودن و شیب زمین هستند و اقتصادی بودن انرژی تولیدی در مقایسه با انرژی‌ های دیگر از موارد مهم جهت شناسایی یک منطقه مستعد برای نصب توربین‌ های بادی می باشند که همگی در ساخت بزرگترین نیروگاه بادی جهان مد نظر مهندسان بوده و به خوبی رعایت شده اند.
هزینه نصب و نگهداری توربین‌ ها فارغ از اندازه آنها زیاد است و برای هر توربین در هر ابعادی عملیات عمرانی و پی‌ سازی زیادی باید انجام شود و کاهش تعداد آنها، کاهش چشمگیر هزینه‌ ها را در پی دارد. علاوه بر کاهش هزینه، کم شدن تعداد توربین‌ ها باعث کاهش آلودگی بصری و تغییرات ساختاری کمتر در محیط زیست می‌ شود. البته باید بدانید که تا پیش از این عنوان بزرگترین نیروگاه بادی جهان به نیروگاه بادی روسکو در تکزاس آمریکا تعلق داشت که توان نامی آن  ۷۸۱٫۵ مگاوات است.

منبع: burbobankextension

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا