Mihanpostپیشنهاد سردبیردیدنی هاعکس

تولد بزغاله یک چشم باعث حیرت بسیاری از مردم شده است

تولد بزغاله یک چشم در حالی این روزها مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفته که این حیوان برخلاف بسیاری از موجودات عجیب الخلقه که تنها تا مدت کوتاهی پس از تولد زنده می مانند هنوز پس از گذشته دو هفته سالم باقی مانده است. در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید.

بزغاله تک چشم موخوری داس اکنون توجه بسیاری از مردم را در سراسر هند به خود جلب کرده است بطوریکه از همه جای کشور برای تماشای آن وارد ایالات آسام هند می شوند. داس اعتقاد دارد که این بزغاله تک چشم برایش خوش شانسی آورده است. دو هفته پیش یک بزغاله ی یک چشم در ایالات آسام هند به دنیا آمد و از آن روز تاکنون این موضوع ساده توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

صاحب بزغاله یک چشم ، موخوری داس نام دارد و می گوید:

من اعتقاد دارم که این بزغاله با خود شانس را به خانه ی من آورده است.

بر اساس شواهد موجود، مردم روستاهای اطراف محل زندگی این شخص دسته دسته به مزرعه ی او می آیند تا این موجود عجیب الخلقه را از نزدیک ببینند. بر اساس گزارش نشریه ی نشنال جیاگرافیک، دامپزشکان محلی نیز همچنان مبهوت مانده اند که چه دلیلی برای شکل گیری چنین ظاهر غیرمعمولی در حیوانات وجود دارد. یک چشمی (Cyclopia) زمانی به وجود می آید که کاسه های چشم در درون رحم مادر به صورت طبیعی شکل نمی گیرند که این موضوع در نتیجه ی ناهنجاری های رشدی یا صدمات و آسیب های وارده به مادر یا نوزاد به وجود آمده و معمولا با بدشکلی های دیگری در بدن نوزاد همراه خواهد بود، برای مثال بزغاله ی مذکور تنها یک گوش سالم دارد. در انسان، نوزادانی که با این شرایط جسمانی به دنیا می آیند معمولا بعد از مدت کمی از تولد می میرند.

پیش از این نیز حیوانات عجیبی با اختلال یک چشمی به دنیا آمده بودند که از آن ها می توان به یک کوسه ی یک چشم اشاره کرد که جسدش در سال ۲۰۱۱ پیدا شد. چند سال بعد دانشمندان نمونه ی دیگری از یک بزغاله ی یک چشم به دنیا آمد که دانشمندان می توانستند تحقیقاتی را روی بدن آن انجام دهند اما متاسفانه این بزغاله تنها ۱۰ ساعت بعد از تولد زنده ماند.

داس در مورد بزغاله یک چشم می گوید:

مردم بسیاری برای دیدن این بزغاله به مزرعه ی من می آیند. خوشحالیم که این بزغاله ما را مشهور کرده است.

باهم در میهن پست تصاویری از ببزغاله یک چشم که باعث حیرت بسیاری از مردم شده را تماشا خواهیم کرد.

منبع    gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا