گوناگون

بن‌همام نقشي در ميزباني قطر نداشت

به نقل از رويترز، کميته سازماندهي جام جهاني 2022 قطر صريحاً اتهاماتي که از سوي يک نشريه انگليسي به قطري‌ها براي پرداخت رشوه جهت کسب امتياز ميزباني اين رقابت‌‌ها نسبت داده شده است را تکذيب کرد.

دو روز پيش نشريه تايمز لندن ادعا کرد که محمد بن‌همام، نايب رئيس قطري پيشين فيفا و رئيس قبلي کنفدراسيون فوتبال آسيا، مبلغي در حدود پنج ميليون يورو به برخي از اعضاي کميته اجرايي فيفا پرداخت کرده و به نوعي رأي آنها را براي کسب امتياز ميزباني جام جهاني 2022 خريده است.

به دنبال انتشار اين گزارش،‌ جيم بويس، نايب رئيس فيفا اعلام کرد که بررسي صحت و سقم ادعاي مطرح شده توسط نشريه تايمز در دستور کار کميته اخلاقي فيفا قرار خواهد گرفت و در صورت اثبات آن امکان رأي‌گيري مجدد براي تعيين ميزبان رقابت‌ها وجود دارد.

قطري‌ها که ظاهراً از واکنش نايب رئيس فيفا به اين اتفاق احساس خطر کرده‌اند،‌ اتهامات نسبت داده شده به کميته سازماندهي اين کشور را رد و تأکيد کرده‌اند که امتياز ميزباني از جام جهاني 2022 را با ارائه بهترين پيشنهاد به دست آورده‌اند نه با پرداخت رشوه.

در بيانيه کميته سازماندهي جام جهاني 2022 آمده است: پيشنهاد قطري‌ها براي کسب امتياز ميزباني 2022 هميشه از بالاترين استاندارهاي اخلاقي و فني برخوردار بوده است. در خصوص ادعاي مطرح شده توسط نشريه تايمز ما بايد يک بار ديگر اعلام کنيم که محمد بن‌همام هيچ نقش رسمي يا غيررسمي در پيشنهاد قطر براي کسب امتياز ميزباني جام جهاني 2022 نداشته است.

در ادامه اين بيانيه خاطر نشان شده است: همانند ديگر اعضاي کميته اجرايي فيفا، تيم ارائه کننده پيشنهاد ميزباني قطر از جام جهاني 2022 بايد آقاي بن‌همام را متقاعد مي‌کرد. کميته سازماندهي جام جهاني 2022 آمادگي کامل خود را براي همکاري با آقاي مايکل گارسيا (رئيس کميته بازرسي و مبارزه با فساد فيفا) جهت بررسي ادعاهاي مطرح شده اعلام مي‌کند و اطمينان دارد که هرگونه اتهام نسبت داده شده به ما منصفانه بررسي خواهد شد. ما هرگونه اقدام لازم را براي دفاع از تماميت و اعتبار پيشنهاد ميزباني قطر انجام مي‌دهيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا