گوناگون

سومین نشست تخصصی، پژوهشی و آموزشی شهروندی در سبزوار برگزار شد

81185565 5733292

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این نشست با موضوع محیط زیست و اکوتوریسم و جاذبه های گردشگری و طبیعی با حضور جمعی از مسوولان و دبیران آموزش و پرورش در محل تالار کاشفی سبزوار برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار در حاشیه برگزاری این نشست در گفت و گو با ایرنا هدف از این نشست ها را افزایش هر چه بیشتر آگاهی از محیط زیست ، پاکیزگی و حفظ آن عنوان کرد.

سعیدرضا فصیحی گفت : برگزاری آموزش های شهروندی را به صورت مستمر برای گروههای مختلف از جمله اصناف ، دانشجویان و محلات در برنامه داریم.

وی در خصوص سومین نشست تخصصی، پژوهشی و آموزشی شهروندی ، افزود : معلمان به عنوان گروه هدف تاثیرگذار نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن حفظ محیط زیست در دانش آموزان دارند.

وی با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست ، اکوتوریسم را به عنوان ظرفیتی فرهنگی و نیز ظرفیتی برای حفظ محیط زیست عنوان کرد و گفت : در اکوتوریسم گردشگران علاوه بر سفر به مناطق بکر طبیعت مردم و ساکنین آن منطقه را به حفظ و حراست از این سرمایه های خدادادی تشویق می کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت : سبزوار در کنار مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و کرمان جزء 10 شهر پاک کشور قرار گرفته است.

وی با تاکید بر بازکاهی (کاهش تولید زباله )، بازمصرف و بازیافت برای مدیریت پسماند شهری، افزود : در اقدامی موثر و به صورت پایلوت 500 سطل کاغذ برای جمع آوری کاغذهای باطله را بین ادارات ، مدارس و بانک ها توزیع کردیم .

وی با با بیان اینکه روزانه 150 تن زباله خانگی و خاک و نخاله ساختمانی از سبزوار جمع آوری می شود ، افزود : 10 تن از این میزان کاغذ است که با تفکیک روزانه این میزان موجب برگشت سرمایه به صنعت می شود .

فصیحی گفت: میزان تولید زباله هر شهروند سبزواری 600 گرم است که این رقم پایین تر از میانگین کشوری و استانی است.

این نشست توسط سازمان پسماند شهرداری سبزوار با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

7495/7499/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا