گوناگون

به جای داروهای مسکن، باقلا بخورید!

381078 518افرادی که به دلیل کمبود فولات مدام احساس خستگی و افسردگی می کنند بهتر است چغندر خام و تازه و باقلا را استفاده کنند چرا که یکی از منابع طبیعی فولات به حساب می ایند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، افراد بایستی بدانند که بیشتر داروهای ضد کلسترول ضد التهاب و ضد دیابت باک فولات بدن را به شدت خالی می‌کنند و برای جبران آن ها باید به مواد غذایی رو آورد.

بررسی ها نشان می دهند، برخی از ویتامین ها همچون ویتامین ب کمپلکس شدت علائم افسردگی را کم کرده و در بین خانواده های ویتامین B ویتامین های B6 و B12 بیشترین کمک را به بهبود عملکرد سلول های مغزی دارند و برای رفع خستگی های روزمره به ویژه برای کارمندان بسیار پر فایده است ومی اید. باقلا در تسکین دردهای بدن نقش زیادی دارد و کاهش دهنده درد نیز به حساب می آید.

گفتنی است، مناسب تر این است که چغندر و باقلا را بجوشانید و به مدت طولانی نگذارید بپزد به دلیل اینکه حرارت طولانی مدت حدود 40 درصد فولات آن را از بین می برد و ساده ترین روش برای مصرف آن این است که ان را رنده کرده و در سالاد بریزید

نتایج مطالعات نشان می دهند، باقلا در خانواده حبوبات جای می ‌گیرد و به عنوان یکی از منابع غذایی فیبر و پروتئین شناخته شده است. در 100 گرم باقلا، 26 گرم پروتئین وجود دارد و می ‌توان گفت که خوردن این ماده غذایی نیز به تامین پروتئین مورد نیاز بدن کمک می‌ کند و برطرف کننده خستگی نیز به حساب می اید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا