گوناگون

بیش از 830 هزار هرمزگانی بیمه‌شده تأمین اجتماعی

معاون بیمه‌ای اداره‌کل تأمین اجتماعی هرمزگان جمعیت تحت پوشش بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور در استان را بالغ بر 831 هزار و 860 نفر برشمرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «جواد جافری» در نشستی به منظور بررسی عملکرد اداره‌کل تأمین اجتماعی هرمزگان طی نیمه نخست سال با اعلام این خبر افزود: این رقم حدود 52 درصد جمعیت کل استان را شامل می‌شود و نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد 6 درصدی برخوردار بوده است که دستیابی به این جایگاه، نشان از تلاش بی‌شائبه‌ی کارکنان بخش‌های مختلف تأمین اجتماعی در هرمزگان دارد.

وی شمار بیمه‌شدگان اصلی و تبعی را بالغ بر 775 هزار نفر و جمعیت مستمری‌بگیران اصلی و اعضای تحت پوشش آنها را 56 هزار و 806 نفر دانست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 5.5 و 8.5 درصدی در این زمینه به ثبت رسیده است.

معاون بیمه‌ای اداره‌کل تأمین اجتماعی هرمزگان با بیان این مطلب که ضریب پشتیبانی(نسبت حمایت) سازمان تأمین اجتماعی در هرمزگان 13.6 درصد است، خاطرنشان کرد: مقایسه‌ی این رقم با میانگین کشور(6.4 درصد) نشانگر وضعیت مناسب هرمزگان در زمینه نسبت بین درآمد و هزینه در یک سازمان بیمه‌گر است که با کنترل ورودی‌های نابحق حاصل شده است.

جافری شمار کارگاه‌های تحت پوشش این اداره‌کل در 13 شهرستان استان را بالغ بر 25 هزار و 485 واحد اعلام کرد.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنانش شمار دفترچه‌های صادره طی نیمه‌ی نخست سال را بالغ بر 217 هزار و 200 جلد دانست و گفت: از این تعداد، 46 هزار و 681 جلد برای نخستین بار صادر شده است.

معاون بیمه‌ای اداره‌کل تأمین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: تعداد 157 هزار و 369 دفترچه خدمات درمانی طی مدت یاد شده در استان تأمین اعتبار شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا