گوناگون

بیماران خاص البرز از بسته ویژه حمایتی برخوردار می‌شوند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: از تکمیل بسته‌های خدماتی طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

دکتر علی اکبر صفری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت برنامه‌ای ویژه برای بهبود کیفیت و کمیت خدمات بهداشتی و درمانی در سطح کشور است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح دستاوردهای قابل توجهی داشته که در نهایت منجر به افزایش میزان رضایت‌مندی بیماران از خدماتی که مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ارائه می‌دهند، شده است‌.

صفری افزود: کاهش هزینه‌های بستری بیماران‌، به کارگیری پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی و ارتقای خدمات ویزیت در بیمارستان‌های دولتی تنها بخشی از دستاوردهای اجرای این طرح است‌.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح شاهد ماندگاری بیشتر پزشکان در مناطق محروم و همچنین ایجاد انگیزه مناسب برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر کادر مراکز درمانی و بهداشتی هستیم.

صفری تصریح کرد: یکی از بسته‌های ویژه این طرح حمایت از بیماران خاص و صعب العلاجی است که هزینه‌های درمانی آنها بیش از بیماری‌های دیگر است.

این مسئول ابراز کرد: بیماری‌هایی از جمله تالاسمی، هموفیلی و ام اس از جمله بیماری‌هایی هستند که بسته خدماتی ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

صفری یادآورشد: به جز این سه بیماری 16 بیماری خاص و صعب العلاج دیگر در لیست بسته حمایتی ویژه بیماری‌های طرح تحول نظام سلامت قرار دارند.

این مسئول در پایان گفت: با تخصیص منابع مالی این بسته حمایتی، بدون شک بیماران خاص البرزی از پرداخت بخشی از هزینه‌های سرسام‌آور برای تهیه دارو و انجام خدمات درمان معاف می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا