گوناگون

سبزوار در حسرت صنایع تبدیلی مواد معدنی

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار، گفت: این شهرستان قطب معدن در غرب خراسان رضوی است.

“علی امید بخش”، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان رضوی، با بیان اینکه بیش از 86 معدن در منطقه سبزوار شناسایی شده است، اظهار کرد: میزان ذخیره این معادن بیش از 947 میلیون منابع معدنی است.

وی با بیان اینکه سبزوار به لحاظ تعدد معادن در رتبه دوم استان خراسان قرار دارد، گفت: کیفیت و تنوع مواد معدنی، سبزوار را به یکی از شهرستان‌های مطرح و مستعد کشور تبدیل کرده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با بیان اینکه نبود صنایع تبدیلی در شهرستان باعث فروخته شدن این منابع معدنی به صورت خام شده است، تصریح کرد: خام فروشی مواد معدنی یکی از مهمترین مشکلاتی است که در این حوزه با آن روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های معدنی فراوان در سبزوار آن را تبدیل به قطبی برای سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: به دلیل نبود سرمایه‌گذار و صنایع تبدیلی در شهرستان سالانه بیش از دو میلیون تن مواد معدنی از شهرستان خارج می‌شود.

امیدبخش با اشاره به معادن فعال شهرستان، گفت: معادنی مانند کرومیت، منگنز، کائولن، بوکسیت، گرانیت، سنگ نمای ساختمان، سنگ لاشه، گچ سفید، گچ خاکی، منیزیم، بنتونیت، مس و فلدسپات و همچنین حجم بالای ذخایر قطعی و تعدد معادن در دست اکتشاف، زمینه را برای توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی این شهرستان فراهم کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا