گوناگون

بیماران خاص البرز شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: همه مراکز ترک اعتیاد بدون مجوز استان تعطیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، علی میردهقان، در نشست مطبوعاتی ظهر امروز(یک مهر)، که در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر دسترسی مطلوب و آسان بیماران به خدمات تخصصی درمانی، تکمیل تجهیزات و امکانات بخش درمان و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به بیماران در بیمارستان‌های دولتی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر بیمارستان‌های استان البرز توانایی ارائه برخی خدمات تخصصی به بیمارانی که دچار مشکلات حاد از جمله سوختگی درجه بالا و یا برخی مشکلات روان پزشکی هستند، را ندارند و همین امر بدون شک مشکلاتی را برای این بیماران ایجاد خواهد کرد.

میردهقان خاطرنشان کرد: هر چند وضعیت زیرساخت‌های درمانی استان البرز طی سه سال گذشته به مراتب بهتر شده است ولی هنوز هم تا رسیدن به نقطه ایده آل و مطلوب بسیار فاصله داریم.

وی در ادامه به ارتقای برخی خدمات درمانی در استان البرز طی چند ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: از آنجایی که هیچ یک از مراکز و بیمارستان‌های دولتی استان به بخش ام آر آی مجهز نیستند تا چندی پیش بیمارانی که نیاز به مراجعه به این بخش را داشتند، ناچار بودند به مراکز درمانی خصوصی مراجعه و هزینه‌های بالایی بپردازند.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه بر اساس توافقی که با بیمارستان‌های بخش خصوصی استان صورت گرفته، بیماران می‌توانند با پرداخت تعرفه دولتی از خدمات بخش ام آر آی این مراکز استفاده کنند.

میردهقان یادآور شد: این اقدام نویدبخش افزایش تعاملات بخش خصوصی و دولتی برای ارتقای زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان و همچنین ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضعف بخش اورژانس استان در خدمات‌رسانی به بیماران و مصدومان جاده‌ای و شهری استان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر زمان امدادرسانی به مصدومان جاده‌ای و شهری در استان البرز با استانداردهای مشخص شده در این حوزه بسیار فاصله دارد و همین امر به تهدیدی برای جان مصدومان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هرچند اقداماتی برای نزدیک شدن به استانداردهای کشوری در این بخش صورت گرفته اما به واقع باید گفت حتی اگر نیروهای اورژانس به موقع برای خدمات‌رسانی به مصدومان نیز اعزام شوند، زیرساخت‌های نامناسب شهری و نبود لاین ویژه در بسیاری از معابر و وجود ترافیک در برخی ساعات باعث تاخیر در ارائه خدمات به موقع به مصدومان می‌شود.

وی ابراز کرد: خوشبختانه استان البرز در حال حاضر به سیستم امداد هوایی مجهز شده که می‌تواند تا شعاع 150 کیلومتری به بیماران خاصی که جانشان با تهدید جدی مواجه شده و حتی ثانیه‌ها هم در زندگی آنان تاثیرگذار است، خدمات‌رسانی کند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعطیلی مراکز ترک اعتیاد بدون مجوز در استان اشاره کرد و گفت: امروز تمامی این مراکز مجوز دار هستند و هیچ مرکزی نیست که بدون دریافت مجوز از این دانشگاه فعالیت داشته باشد.

وی ادامه داد: تمامی مراکز ترک اعتیاد باید طبق استاندارد و بر اساس اصول مشخص شده خدمات درمانی لازم را به معتادین ارائه دهند.

میردهقان در پایان به شناسنامه‌دار کردن همه بیماران خاص در استان البرز نیز اشاره کرد و گفت: با انجام این طرح بیماران خاص استان از وضعیت بلاتکلیفی خارج شده و خدمات‌رسانی به آنها با نظم و کیفیت بیشتری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا