گوناگون

ظرفیت دانشگاه‌های دولتی کرمانشاه 2000 نفر کمتراز میانگین کشوری

‌معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه معتقد است ظرفیت دانشگاه‌های دولتی روزانه کرمانشاه برای این‌که به میانگین کشور برسد باید 2000 نفر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، آیت‌الله آزرمی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور برگزار شد، اظهارکرد: طی پنج، شش سال گذشته ظلم تاریخی با نام بومی گزینی به آموزش و پرورش شد که به دلیل مسائل فرهنگی، اقتصادی، موضوع خوابگاه‌ها، برقراری عدالت آموزشی و … تلاش شد دانشجویان در محل سکونت خود پذیرفته شوند.

وی ادامه داد: بر اساس تایید وزات کشور بومی گزینی به اهدافی که برای آن ترسیم شده بود نرسید و مشکلات فراوانی را نیز ایجاد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان این‌که از نظر دانشگاه‌ها مناطق مرکزی کشور وضعیت بهتری نسبت به مناطق حاشیه‌ای کشور دارند، یادآور شد: برای نمونه استان کرمانشاه که سابقه طولانی در حوزه دانشگاه‌ها دارد در حال حاضر تنها سه دانشگاه دولتی دارد که البته یکی از آنها دانشگاه صنعتی با ظرفیتی پایین است.

آزرمی خاطرنشان کرد: زمانی استان‌های ایلام، کردستان، همدان و … زیر مجموعه کرمانشاه بودند اما اکنون همدان پنج دانشگاه دولتی و 35 دانشکده دارد و کرمانشاه سه دانشگاه دولتی و تنها 18 دانشکده دارد.

وی با انتقاد از این‌که مجموع ظرفیتی که برای دانشگاه‌های دولتی کرمانشاه در نظر گرفته شده پایین است، تاکید کرد: دانشجویان مجبورند با پرداخت هزینه در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور، آزاد و … تحصیل کنند که اعتباری هم به مفهوم اعتبار دانشگاه دولتی ندارد.

به گفته این مسئول، برای این‌که ظرفیت دانشگاه روزانه دولتی کرمانشاه به میزان نرمال کشور برسد باید دو هزار نفر افزایش پیدا کند و اگر دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی و …. را نیز در نظر بگیریم این عدد باید به پنج هزار نفر برسد.

آزرمی با اشاره به این‌که کرمانشاه در رشته‌های خاص که رقابت در آنها بیشتر است خصوصا در رشته‌های علوم تجربی که گرایش بیشتری به آنها وجود دارد، کمبود دارد، افزود: باید تا زمانی که دانشگاه‌های جدید تاسیس می‌شود، ظرفیت‌های موجود را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: در خصوص دانشگاه علوم پزشکی نیز کرمانشاه آنچه در نظر دارد مکتوب و با امضای استاندار تقدیم به دولت تقدیم خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا