گوناگون

بیمارستان‌های ایلام‌، جولانگاه گربه‌ها

چرا محوطه‌ی برخی بیمارستان‌های ایلام به جولانگاهی بی‌درد سر برای گربه‌ها تبدیل شده است.

محیط بیمارستان نقش مهمی در ایجاد عفونت‌های بیمارستانی مرتبط بازی می‌کند، محیط بیمارستان شامل اجزا زیادی است که بسیاری از این اجزا تاثیر مستقیمی در عفونت‌های بیمارستانی دارند که جهت کاهش انتقال میکرو‌ ارگانیسم‌ها از وسایل و محیط اطراف، متدهای نظافت، ضد عفونی و استریلیزاسیون مناسب مورد نیاز است.

رعایت اصول بهداشت محیط و بهسازی در بیمارستان علاوه بر کم کردن مخازن قوی میکرو ارگانیسم‌ها اثر مهمی در زیبایی محیط و جلب اعتماد بیماران خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، در میان ازدحام عیادت‌کنندگان که در حال رفت و آمد در محوطه‌ی بیمارستان بودند، تعداد زیاد گربه‌ها توجه هر کسی را به خود جلب می‌کرد، گربه‌هایی که بعضی اوقات به پای عابران می‌پیچیند و انگار محیطی مطبوع برای خود یافته‌اند و گویا کسی تا حالا مزاحم پرسه‌های بی‌موقع آنان در این محیط نشده و حتی کیسه‌های زباله و پس‌مانده‌های غذا این محیط را به جولانگاه بی‌دردسری برای آنها تبدیل کرده بود.

دیدن این همه گربه‌ها این سوالات را به ذهن می‌رساند که آیا مسئولان بیمارستان این گربه‌ها را ندیده‌اند؟ چرا برای آنها چاره‌اندیشی نکرده‌اند؟ آیا در یک محیطی مانند بیمارستان وجود حیوانات ناقل بیماری تهدیدی برای سلامت بیماران و مراجعه کنندگان محسوب نمی‌شود؟

«عبدالله ملکی» مدیر روابط عمومی بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ایلام در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام اظهار کرد: متاسفانه به دلیل وجود تپه کنار بیمارستان تعدادی گربه در داخل حیاط بیمارستان دیده می‌شود .

وی افزود: یکی از دلایل وجود این گربه‌ها این است که همراهان بیماران و افرادی که در داخل حیاط بیمارستان بساط همراهی پهن می‌کنند و بعضا باقی مانده غذا و حتی زباله‌های مواد غذایی مصرفی خود را به داخل فضای سبز داخل حیاط می‌اندازند.

مدیر روابط عمومی بیمارستان مصطفی خمینی(ره) ایلام خاطر نشان کرد: وجود تپه کناری بیمارستان نیز باعث شده برخی از ساکنان اطراف این تپه نیر خیلی نسبت به بهداشت محیط اطراف بیمارستان پایبند نباشند.

«یزدان‌بخش پورنصرت» کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در مورد وجود برخی از حیوانات در مراکز بهداشتی درمانی ایلام گفت: باید محیط بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی بگونه‌ای محافظت شود که نه تنها امکان زاد و ولد و استقرار برای آنها وجود نداشته باشد، بلکه راه‌های تردد آنها به درون این محیط‌ها نیز مراقبت شده و بسته باشد.

‌این کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان ایلام تاکید کرد: باید چنین مراکزی عاری از هرگونه حیوان به دلیل ناقل بودن بیماری‌ها باشد، چرا که در این اماکن ضایعات عفونی و پزشکی زیادی وجود دارد که روند انتقال بیماری را توسط حیوانی چون گربه یا موش تسریع می‌دهد.

پورنصرت تصریح کرد: وجود چنین وضعیتی در مراکز بهداشتی مورد تایید کارشناسان مرکز بهداشت نیست.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا