گوناگون

‌دلیل بالا رفتن سن ازدواج چیست؟

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان استان ایلام گفت: از دلایل بالا رفتن سن ازدواج در بین افراد مجرد و افزایش طلاق‌ها در میان زوج‌ها عدم کسب آموزش‌های لازم قبل، حین و بعد از ازدواج است.

«محمدرضا تردست»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، در تشریح برنامه‌های هفته ازدواج در استان اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری این روز و هفته جاری با عنوان هفته ازدواج و نظر به مصوبات جلسه بیست و دوم ستاد ساماندهی امور جوانان استان و به منظور آشنایی بیشتر جوانان در آستانه ازدواج، با انواع برنامه‌ها و خدمات بخش‌های دولتی و غیر دولتی در مقوله ازدواج نمایشگاهی جهت بازدید عموم با عنوان « پیوند آسمانی‌» در محل فرهنگسرای جوان ایلام راه اندازی شد.

وی آموزش‌های لازم در زمینه ازدواج را برای جوانان ضروری دانست و افزود: نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج در بین افراد مجرد و افزایش طلاق‌ها در میان زوج‌ها عدم کسب آموزش‌های لازم قبل، حین و بعد از ازدواج است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان استان عنوان کرد: در هفته ازدواج در ایلام کارگاه آموزش‌های پیش از ازدواج امروز در محل سالن جلسات فرهنگسرای جوان دایر خواهد شد که اعضاء سازمان‌های مردم نهاد جوانان شرکت کنندگان اصلی این دوره هستند و از همه جوانان برای شرکت در آن دعوت می‌کنیم.

تردست فعالیت‌های عام المنفعه و خیرخواهانه در امر ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه، آسان، بهنگام و پایدار بسیار مفید خواند و توضیح داد: به منظور تجلیل از خادمین، فعالین و خیرین عرصه ازدواج جشنواره «پیوند آسمانی» با موضوع تجلیل از خیرین و فعالین حوزه ازدواج برگزار خواهد شد که اطلاعات مربوط به آن در حال جمع‌آوری است و در اولین فرصت به بهترین نحو مقدور برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان از همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای غیر دولتی به ویژه سازمان‌های مردم نهاد جوانان که در امر برگزاری برنامه‌های هفته جوان تعامل و همکاری مطلوبی با این معاونت داشته‌اند، تقدیر کرد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا