گوناگون

قد نردبان‌ آتش‌نشانی قزوین به برج‌ها نمی‌رسد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری استان قزوین با اشاره به احداث برج تجارت در ۲۸ طبقه خاطرنشان کرد: تجهیزات امدادرسانی که در حال حاضر در اختیار داریم نردبانی 32 متری است که تنها تا 10 طبقه را پوشش می‌دهد.

سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قزوین، اظهار کرد: هنگام ساخت هر برج بلندمرتبه باید در آن نظارت‌هایی اعمال شده و تجهیزات زیادی همچون سیستم اعلام حریق، سیستم اطفاء حریق، راه‌های نجات و پله‌های اضطراری در آن تعبیه شود.

وی با بیان اینکه طبق استانداردهای تعریف شده جهانی برای مجموع هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است، افزود: شهر قزوین هفت ایستگاه فعال و یک ایستگاه در حال افتتاح دارد که با افتتاح آن مجموع ایستگاه‌ها در سطح استان به 25 عدد می‌رسد و هر کدام زیرنظر شهرداری منطقه خود اداره می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان قزوین با اشاره به اینکه در سال گذشته 1295 مورد آتش‌سوزی رخ داده است، تاکید کرد: از این آمار 116 واحدمسکونی و 13 کارخانه دچار سانحه شد‌ند و در این میان مراتع و علفزارها بیشترین درصد آتش‌سوزی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار به‌دست آمده از 882 مورد حادثه اتفاق افتاده، 90 سانحه جاده‌ای، 119 مورد مربوط به آسانسور، 13 مورد انفجار گاز، 36 مورد سقوط در چاه و 12غریق بوده است که تعداد 305 مصدوم و 38 فوتی در برداشته و همچنین 433 نفر نجات پیدا کردند.

شفیعی خاطرنشان کرد: طبق استاندارد‌های جهانی زمان رسیدن به محل حادثه بین سه تا پنج دقیقه است که بطور میانگین خود را به این استانداردها رسانده‌ایم همچنین برای سریع رسیدن به محل حادثه در نقاط پرترافیک سطح شهر نیز نیرو قرار داده‌ایم.

به گفته‌ی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان قزوین 80 درصد تماس‌هایی که با 125 گرفته می‌شود مزاحمی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا