گوناگون

بی‌رغبتی برخی پزشکان برای حضور درمناطق محروم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت انگیزه پزشکان برای حضور در مناطق محروم کمتر شده است.

«ابراهیم حسنی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: شبکه‌ی بهداشت و درمان با همه‌ی گستردگی و همه‌گیر بودنش و با قاطعیت در ارائه خدمات به همه‌ی آحاد مردم تاکنون نتوانسته به توزیع عادلانه خدمات در آذربایجان‌غربی دست یابد وهم‌چنان کمبود شاخصه‌هایی که نقش اصلی را در ارتقای سلامت مردم بعنوان اصلی‌ترین ارکان توسعه‌ی پایدار دارد در این استان ملموس است.

وی افزود: کمبود کادر خدماتی و پزشکی که اصلی‌ترین حلقه در زنجیره‌ی بهداشت و درمان در هر جامعه است به یکی از دغدغه‌های مردم آذربایجان‌غربی تبدیل شده است، چون اغلب متخصصان رغبتی به حضور در مناطق محروم شهرستان‌های این استان ندارند و با تمرکز در مرکز استان دسترسی مردم به این خدمات را دشوار کرده‌اند.

وی در خصوص بی‌رغبتی پزشکان برای حضور در مناطق محروم شهرستان‌های آذربایجان‌غربی گفت: افزایش انتظارات و ایجاد انگیزه‌های جدید با اجرای طرح نظام سلامت، نداشتن امکانات زندگی و دوری از خانواده از عمده‌ترین علل عدم رغبت پزشکان برای حضور در این مناطق محروم است.

دکتر حسنی تصریح کرد: البته ممکن است در مناطق محروم به‌لحاظ برخی تخصص‌های پزشکی کمبودهایی داشته باشیم ما به همین مسأله به طور کامل واقف هستیم و می‌کوشیم با ایجاد امکانات بیشتر با توجه به شرایط منطقه این نیروهای متخصص را به مناطق محروم اعزام کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا