گوناگون

مدارس سمپاد آسیب‌های روانشناسی بسیاری دارد

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدارس سمپاد آسیب‌های روانشناسی و اجتماعی بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، رمضان نیری در نشست مشترک مدیرکل آموزش و پرورش و رییس بنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی که امروز 19 مرداد در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با بیان اینکه همواره دو نظر متفاوت در زمینه تفکیک دانش‌آموزان عادی از نخبه در آموزش و پرورش وجود دارد، اظهارکرد: نخبگان سرمایه‌های با ارزش انسانی هستند و جداسازی آنان از دیگران کار صحیحی نیست و از این رو مدارس سمپاد آسیب‌های روان‌شناختی و اجتماعی بسیاری دارد.

وی ادامه داد: جداسازی نخبگان از سایران تبعات آسیب‌زایی را به دنبال دارد و آموزش و پرورش باید تمرین همزیستی را به دانش‌آموزان آموزش دهد تا از این طریق جامعه به سوی کمک به هم‌نوع و ادراک مشترک از مشکلات پیش رود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص آسیب‌های روانشناسی مدارس سمپاد گفت: این دانش‌آموزان به دلیل اینکه از ابتدا به عنوان برتر از سایران قرار می‌گیرند، حس آنان نسبت به وطن، ارزش‌های نظام و همنوعان خود کم می‌شود و از این منظر درک از مشکلات هم‌نوعان خود ندارند و این‌ها همه مشکلات روانشناختی و اجتماعی است که متاسفانه در حال حاضر بسیار شاهد آن هستیم.

نیری عنوان کرد: جامعه باید در کنار هم زیستن را فرا گیرد و هم‌زیستی با همگان در شرایط مختلف نباید منجر به فدا شدن کسی شود و آموزش و پرورش باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا بتواند در عین هم‌زیستی دانش‌آموزان پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزانی که از شرایط و امکانات مختلف برخوردار هستند نیز باشد.

وی افزود: اگر امروز شاهد تفکیک دانش‌آموزان نخبه از دیگران هستیم دلیل بر صحیح بودن این کار نیست بلکه ناگزیریم این‌گونه مدیریت داشته باشیم زیرا در زمینه پاسخگویی به همه در عین هم‌زیستی موفق نبوده‌ایم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در حمایت از دانش‌آموزان عادی اظهار کرد: بسیاری از این دانش‌آموزان سرشار از استعدادها در زمینه‌های مختلف هستند و در جشنواره‌های خلاقانه همچون نوجوان خوارزمی موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اند و به ندرت در این جشنواره‌ها شاهد حضور سمپادی‌ها هستیم چون این جشنواره‌ها نیاز به ایده نو و خلاقانه دارد.

طاهره عرفانیان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم بر آسیب‌های بسیار جداسازی نخبگان از سایر دانش‌آموزان تاکید کرد.

عبدی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم گفت: همواره در آموزش و پرورش تنها نتیجه‌گیری ملاک است در صورتی که حاصل یک اقدام باید از سه منظر نتیجه‌گیری، عملگرایی و آرمان‌گرایی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در اجرای طرح ملی شهاب نیز حداکثر تلاش خود را داشته باشد تا تنها به نتیجه‌گیری نپردازد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا