گوناگون

لزوم توجه به زیرساخت های منطقه تاریخی و گردشگری ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس فلاح بعد از ظهر پنج شنبه  بااشاره به اینکه اکثر آثار تاریخی منطقه در زلزله سال 91 آسیب اساسی و جدی دیدند افزود: متاسفانه به غیر بازار تاریخی بقیه آثار ثبت شده علیرغم اینکه آسیب اساسی دیده اند مرمت و بازسازی کامل نشده و نیمه کاره رها شده اند.

وی اظهار داشت: انتظار داریم بعد از گذشت دو سال از زلزله این آثار به نحو شایسته و درخور شأن منطقه بازسازی و مورد بازدید گردشگران داخل و خارج قرار گیرد.

وی یکی از مهمترین این آثار را بقعه شیخ شهاب الدین اهری عنوان کرد و خواستار اختصاص اعتبار ویژه برای این مجموعه که نماد و افتخار منطقه ارسباران به شمار می رود شد.

این نماینده مجلس نبود مجموعه های اقامتی و هتل را از دیگر نیازهای اساسی در جهت ماندگاری گردشگری در اهر عنوان کرد و افزود: متأسفانه دراین زمینه کم توجهی شده و افرادی که توانمندی و ظرفیت لازم را برای سرمایه گذاری دارند فراهم نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد: اعطای مجوز هتل برای شهرستان یکی از اولویت های این سازمان باشد.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم در بحث برنامه ریزی در حوزه گردشگری تمرکز زدایی در دولت جدید از اهم برنامه ها دراین حوزه باشد و توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته بخصوص شمال شرقی این استان در حوزه گردشگری مد نظر قرار گیرد.

عباس فلاح در پایان تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی به اداره، توسعه منطقه گردشگری سد ستارخان، احیاء بازار قدیمی، توسعه مجتمع های بین راهی و راه اندازی موزه باستانشناسی را از خواسته های دیگر خود عنوان کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا