گوناگون

مدرسه سازی از مصادیق انجام کار خیر/ خیرین مدرسه ساز بسترساز علم و دانش در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با اشاره به جایگاه مدرسه سازی در فرهنگ دینی اسلام اظهار داشت: دین اسلام یک دین جامع است و در تمام زمینه ها برنامه های سعادت آفرین دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه مدرسه سازی نیز دین اسلام برنامه ها، مشوق ها و راهکارهایی را ارائه کرده است، تصریح کرد: آیات بسیاری در رابطه با کار خیر و مشارکت در عمل صالح در قرآن ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه بر اساس آیات قران کریم اگر مال و فرزند به عنوان باقیات و صالحات در نظر گرفته شود عاقبت نیکویی دارد، اظهار داشت: مدرسه سازی بهترین باقیات صالحات برای انسان محسوب می شود.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه مدرسه سازی بهترین عاقبت به خیری جان و مال است، یادآور شد: رسیدن به مقام نیکی که بالاترین مقام است تنها از راه انفاق مالی میسر می شود.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه سازی راهی برای رسیدن به مقام خیر و نیکی است، افزود: در قران کریم بیش از 80 آیه در رابطه با اهمیت علم و دانش ذکر شده و تاکید شده است که علم و دانش ملاک برتری انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه رشد هر جامعه به علم و دانش بستگی دارد، گفت: خیرین مدرسه ساز زمینه ساز و بستر سازان علم و دانش در جامعه هستند.

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای تحقق اهداف پیامبران الهی باید در زمینه تعلیم و تربیت قدم برداشت، تصریح کرد: یکی از راه های تحقق این امر مهم همین مسئله مدرسه سازی است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت فضا برای کسب علم و دانش کمک شایانی برای دست یابی به اهداف پیامبران می کند، افزود: در قرآن کریم 189 آیه در رابطه با عمل خیر و صالح آمده است که البته کار خیر مصداق های متفاوتی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مدرسه سازی یکی از مصداق های انجام کار خیر در جامعه است، اظهار داشت: مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال صالح در دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب تلاش در راه مدرسه سازی را جهاد مقدس عنوان کرده اند، تصریح کرد: در فرهنگ ایرانیان دنبال کردن کار خیر به عنوان یک ارزش تلقی می شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایرانیان فرهنگ نیکوکاری، شریک بودن در غم و شادی یکدیگر، فرهنگ علم و پیشرفت است، افزود: همه ی ما باید در این امر الهی و ارزشمند با تکیه بر فرهنگ دینی خودمان شرکت کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا