گوناگون

تکلیف دانشکده ادبیات و علوم انسانی مهاباد تعیین شد/ از سرگیری عملیات اجرایی

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده پیراپزشکی مهاباد بعد از گذشت 20 سال از زمان تصویب و اجرای عملیات عمرانی با کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه تمام رها شده بود که 6 سال پیش در راستای سیاست توسعه اموزش عالی در همه مناطق کشور مقرر شد این دانشکده با عنوان دانشکده ادبیات و علوم انسانی از وزارت بهداشت و درمان به وزارت علوم واگذار شود.

این اتفاق افتاد ولی کمبود اعتبارات عمرانی و عدم توجه به ضروریان اجرای این طرح، باعث شد با همه طرح راکد بماند تا بالاخره امروز در جلسه بررسی مشکلات و هماهنگی احداث دانشکده ادبیات و علوم انسانی مهاباد خبر از اختصاص 10 میلیارد ریال برای تکمیل عملیات اجرایی عمرانی طرح توسط رئیس دانشگاه ارومیه داده شد.

رییس دانشگاه ارومیه در این جلسه از نیاز 30 میلیارد ریالی این طرح برای اتمام عملیات عمرانی خبر داد و افزود: این در حالی است که امسال تنها 10 میلیارد ریال برای تکمیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی مهاباد تخصیص یافته که امیدواریم در صورت تخصیص اعتبارات شاهد بهره برداری از طرح طی 2 و نیم سال آینده باشیم.

رحیم حب نقی ادامه داد: دانشکده ادبیان و علوم انسانی مهاباد در دو طبقه و با زیربنای شش هزار و 707 مترمربع احداث می شودشود که شامل بخش هایی چون سالن اجتماعات، 15 اتاق ویژه اساتید، 10 کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، بوفه، امور اداری، آموزشی و مالی و سایت رایانه خواهد بود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اعلام اینکه این طرح هم اکنون در مرحله مناقصه قرار داشته و بلافاصله پس از مشخص شدن پیمانکار، احداث آن آغاز می شود، گفت:  احداث این طرح آموزشی از 26 سال پیش از این با عنوان دانشکده پیراپزشکی آغاز و از آن زمان تاکنون همچنان به صورت نیمه تمام باقی مانده بود.

عثمان احمدی ایجاد این دانشکده دولتی را از خواسته های برحق مردم مهاباد دانست و اظهار داشت: این شهر یکی از شهرهای دانشگاهی آذربایجان غربی به شمار می رود که دارای بیش از 15 هزار نفر دانشجو بوده و از موقعیت ممتازی در این زمینه در استان برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا