گوناگون

بی‌علاقگی به تحصیل مهم‌ترین علت جاماندگی کردستانی‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بی‌علاقگی به تحصیل مهم‌ترین علت جاماندن از تحصیل در کردستان است، گفت: استان کردستان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور، آمار بی‌سوادی زیادی داشت و پس از سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بی‌سوادی به این استان تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «بیدارپور» در جلسه‌ی شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان کردستان، در سنندج اظهار کرد: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، سواد یکی از 10 عامل سلامت است.

وی افزود: با افزایش میزان سطح سواد، شاخص امید به زندگی افزایش می‌یابد، طوری‌که سطح سواد در ایران هشت کلاس است که اگر به 9 کلاس برسد یک سال به امید زندگی اضافه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در راستای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی انجام می‌شود، شناسایی کودکان لازم‌التعلیم و ادغام آن در بهداشت مدارس است که تا پایان شهریورماه نیز برای شناسایی این افراد فرصت است.

بیدارپور تصریح کرد: در برنامه‌ای که برای شناسایی بی‌سوادان در حال اجراست، در یک منطقه‌ی روستایی در سروآباد 81 کودک جامانده از تحصیل شناسایی شده‌اند که از این موارد 18 مورد به علت مخالفت والدین، چهار مورد ازدواج، پنج مورد مشکلات مالی و بقیه بعلت بی‌علاقگی به تحصیل و بیماری روانی بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه برای عقب‌مانده‌های ذهنی هم هیچ مورد و مشکلی برای سوادآموزی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بی‌علاقگی به تحصیل مهم‌ترین علت جاماندن از تحصیل در کردستان است که می‌توان با شناسایی این موارد را برطرف کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: تا پایان شهریورماه گزارش کامل از بی‌سوادی در کل استان کردستان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا