گوناگون

فعالیت 36 گروه توانمندسازی توسعه روستایی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون 36 گروه توانمندسازی توسعه‌ی روستایی در استان فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی،«حبیب‌الله شریفی» ظهر دیروز(دوشنبه 24شهریورماه) در جلسه مباحث زیست‌محیطی با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور گفت: بیابان‌زدایی یکی از مطالعاتی است که در همه‌ی کشورها به‌ویژه کشورهای در حال توسعه باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی بالغ بر 15میلیون هکتار وسعت دارد و سومین استان پهناور کشور است و با توجه به مشکلاتی که در مباحث بیابان‌زایی وجود دارد 37 درصد بیابان در استان وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی افزود: بالغ بر 8 میلیون و 400 هزار هکتار مراتع در استان داریم و 10درصد مراتع متوسط و نزدیک به خوب است.

شریفی اظهارکرد: با توجه به کمبود بارندگی و بحث‌های خشکسالی میانگین بارندگی در سال‌های اخیر افت داشته است.

وی ادامه داد: بادهای 120روزه‌ی سیستان از دیگر مشکلات استان است که گردوغبار و ریزگردها نیز در کنار بادهای 120روزه به مشکلات استان دامن می‌زند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی افزود: در برخی روستاها عملیاتی چون ایجاد بادشکن انجام شد که این اقدام مانع از کوچ روستائیان و خالی از سکنه شدن روستاها شده است.

شریفی از فعالیت 28 کانون بحران درخراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: با اعتباراتی که به این بخش اختصاص می‌یابد نمی‌توان مشکلات استان را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه طرح ترثیب کربن از 11سال پیش با دنبال کردن اهداف ملی و جهانی در استان آغاز شد و تاکنون با موفقیت در استان انجام شده است، گفت: طرح ترثیب کربن در سطح 200هزار هکتار در 40 روستای منطقه‌ی حسین‌آباد غیناب سربیشه انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: فاز دوم طرح ترثیب کربن در استان انجام شده و فاز سوم نیز در حال پیگیری است.

شریفی با بیان اینکه در مباحث زیست‌محیطی و استفاده از انرژی‌های نو نیز در استان اقداماتی شده است، گفت: در بحث توانمندی استان نیز 36 گروه توانمندسازی در استان فعال است.

تحقق توسعه‌ی پایدار در جامعه به‌ کمک سازمان‌های مردم نهاد

به گزارش ایسنا، «علی رضایی»، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌جنوبی عصر دیروز(دوشنبه 24 شهریورماه) در نشست سازمان‌های مردم نهاد زیست‌محیطی، متخصصان محیط‌زیست، نمایندگان واحدهای HSE و هم‌یاران افتخاری محیط‌زیست گفت: با فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در جامعه توسعه پایدار در جامعه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ناپایداری اقلیمی و پدیده‌ی گردوخاک محیط‌زیست را تهدید می‌کند، ادامه داد: طرح ترثیب کربن جزو اولویت‌های اصلی استان است و بهره‌برداری باید بر اساس تراکم جمعیت انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت دانشکده‌ی محیط‌زیست در استان گفت: بیشتر دانش‌ محیط‌زیست در منطقه از طریق این دانشکده فراهم می‌شود.

رضایی اقتصاد، تأمین بازار و حفظ محیط زیست را سه شاخص اصلی توسعه‌ی پایدار برشمرد و خاطرنشان کرد: به برکت سازمان‌های مردم نهاد توسعه‌ی پایدار در جامعه فراهم می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا