گوناگون

تجهیز کارواش‌های البرز به سیستم تصفیه فاضلاب

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: اغلب کارواش‌های استان به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز نیستند.

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر نظارت جدی بر فعالیت کارواش‌های استان وجود ندارد که همین امر باعث شده این صنف گاه و بیگاه خسارت‌هایی به محیط زیست استان وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه شهری و ورود تکنولوژی‌های جدید به زندگی مردم شاهد افزایش برخی مشکلات زیست محیطی و آسیب به محیط زیست هستیم که این امر در نهایت سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

محمدی افزود: ما از یک‌سو نمی‌توانیم مانع فعالیت مردم و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن شویم و از سوی دیگر بی‌توجهی به عملکرد آنها خسارات جدی به مردم وارد می‌کند.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از مردم برای شست و شوی خودروهای خود به کارواش مراجعه می‌کنند و دیگر کمتر شاهد شست و شوی دستی خودروها در گوشه و کنار کوچه‌های شهر هستیم.

محمدی گفت: بدون شک زمانی که مردم به طور شخصی اقدام به شستشوی خودروهای خود می‌کنند بی‌نظمی‌هایی در محیط ایجاد شده و چهره شهر نازیبا می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: استفاده از کارواش زمانی مشکل‌ساز می‌شود که این مراکز به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز نباشند و در مصرف آب نیز صرفه جویی نکنند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر وضعیت منابع آبی در استان مساعد نیست، بنابراین قطره قطره آبی که هم اکنون در اختیار ماست بسیار ارزشمند و حیاتی می‌باشد.

وی اظهار کرد: مجهز نبودن اغلب کارواش‌های استان به سیستم تصفیه آب، باعث می‌شود بسیاری ازمواد شوینده و آلودگی‌ها وارد منابع زیرزمینی شود و ورود موادشوینده به منابع زیرزمینی خطری جدی به محیط زیست استان است و تهدیدی برای سلامت شهروندان و سایر جاندارانی به شمار می‌آید که از منابع آبی البرز سیراب می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: در حال حاضر در برخی از استان‌های کشور کارواش‌هایی که به سیستم تصفیه آب مجهز نیستند در مرحله نخست جریمه و در صورت عدم توجه پلمب می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: با تجهیز کارواش‌ها به این سیستم از ورود بخشی از آلودگی‌های موجود به آب استان جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا