گوناگون

کرمانشاه از گرانترین شهرهای کشور

‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با تایید این موضوع که کرمانشاه یکی از شهرهای گران کشور است، بر لزوم کاهش قیمت کالاها و خدمات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، مهندس رضا رحیمی در جمع خبرنگاران به نقش اصحاب رسانه در روشنگری جوامع اشاره کرد و افزود: امروز خبرنگاری یک هنر است و نمی توان نقش آن در دموکراسی، آگاه سازی مردم و … را نادیده گرفت.

خبرنگاران ما را منصفانه نقد کنند

وی ادامه داد: امروز که جوامع به بلوغ علمی رسیده‌اند نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی به جامعه پررنگ تر شود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امروز که هزاران سایت، وبلاگ، شبکه ماهواره ای و … در حال خبررسانی هستند، نقش رسانه‌ها در انعکاس اخبار دقیق بیشتر مورد توجه است.

رحیمی معتقد است، در چنین فضایی رسانه‌ها و خبرنگاران باید خود را به جدیدترین تکنیک‌های علمی و فنی مجهز کنند.

وی خبرنگاری را یکی از سخت ترین مشاغل خواند که حق و حقوقی که به فعالان این بخش داده می‌شود، متناسب با کار آنها نیست.

رحیمی از خبرنگاران خواست حوزه صنعت، معدن، تجارت و صنوف را نقد کنند، اما به شرط آنکه نقدشان منصفانه باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه نباید با نقدهای غیرمنصفانه فضای استان را منفی و مسموم نشان داد، یادآوری کرد: این کار اثر منفی بر جذب سرمایه گذاران و توسعه استان دارد.

متوسط درآمد سالانه خانواده‌های کرمانشاهی چهارمیلیون تومان

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی موجود در کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: هنوز نگاه عده‌ای به سرمایه گذاران نادرست است که سرمایه همه را بالا کشیده اند، در حالیکه این دید درست نیست.

رحیمی تصریح کرد: نرخ بالای بیکاری در استان کرمانشاه یکی از مهمترین مشکلات است که ما در زمستان سال گذشته رتبه اول را داشتیم، اما در بهار به برکت کشاورزی به رتبه سوم بیکاری کشور رسیدیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از درآمد پایین خانواده‌ها در کرمانشاه به عنوان یک فاجعه یاد کرد و ادامه داد: میانگین درآمد خانواده ها در کشور شش میلیون تومان است و این رقم در کرمانشاه به چهار میلیون تومان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که مردم کرمانشاه زمانی از داراترین مردم کشور بودند و آمار بالای موقوفات ما بیانگر این مطالب است.

رحیمی دلیل این مشکلات را هشت سال جنگ و پس از آن نیز دید منفی نسبت به سرمایه گذاران عنوان کرد که باعث شده سرمایه گذاران از استان ما بروند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص رکود تورمی موجود در کشور نیز اظهار کرد: دولت لایحه ای برای خروج از این وضعیت در نظر گرفته که با تصویب آن شاهد بهبود این وضعیت خواهیم بود.

وی سرمایه گذاری‌های جدید، فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال و … را از جمله بخش‌های این لایحه دانست که زمینه توسعه را فراهم می‌کند.

رحیمی با بیان اینکه برای حل این وضعیت همه باید کار کنیم، ادامه داد: امیدواریم در پایان سال 1404 به رشد اقتصادی هشت درصدی مورد نظر مقام معظم رهبری هم برسیم و این در حالی است که رشد اقتصادی در سال گذشته منفی پنج درصد بوده است.

عدد اشتغال صنعتی در شان استان کرمانشاه نیست

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس پروانه‌های بهره برداری اشتغال صنعتی در استان 28 هزار نفر است، گفت: رقم واقعی اشتغال صنعتی در کرمانشاه 15 هزار نفر است. وی همه بخش‌ها را در این وضعیت مقصر دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به برنامه‌های در دست اقدام سازمان نیز اشاره و فعال کردن واحدهای راکد را مهمترین این برنامه‌ها دانست.

رحیمی گفت: فعال کردن چهار واحد اسید سیتریک، کاغذ غرب، فرش غرب و نساجی غرب را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به مشکلات صادراتی که ناشی از تحولات عراق است، اظهارکرد: امیدواریم با حل مشکلات کشور همسایه این وضعیت بهبود یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خواستار در نظر گرفتن مشوق‌های معنادار برای سرمایه گذاری در استان شد و افزود: برای معادن نیز برنامه‌های مزایده‌ای داریم تا بتوانیم از بخشی از خام فروشی جلوگیری کنیم.

رحیمی همچنین بر لوازم اتصال حوزه صنعت به بازرگانی و تجارت تاکید کرد.

وجود 60 هزار واحد صنفی در کرمانشاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به وجود 60 هزار واحد صنفی در استان، از این بخش به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی یاد کرد که باید ارتباط بیشتری با حوزه صنعت داشته باشند.

وی بر لزوم هماهنگی بین اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد تا از هرگونه تخلف و گران‌فروشی جلوگیری شود.

رحیمی ابرازامیدواری کرد روزی برسد که دیگر بازار نیازمند نظارت نباشد و بر اساس عرضه و تقاضا کنترل شود.

وی با تایید اینکه کرمانشاه یکی از شهرهای گران کشور است، مقابله با وضعیت را از مهمترین برنامه‌های خود دانست.

به گفته این مسئول بخشی از این وضعیت به فرهنگ خود مردم بستگی دارد.

رحیمی گفت: باید قیمت کالا و خدمات در کرمانشاه پایین بیاید.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا