دسته‌بندی نشدهورزشی

امیر توکلیان: شايعه اختلاف بین مربیان و خادم كار افراد مغرض است

به گزارش ميهن پست – مربی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید برخی افراد در آستانه مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی، مغرضانه از فدراسیون انتقاد می‌کنند.

امیر توکلیان اظهار کرد: متاسفانه شایعه شده بین مربیان و خادم اختلاف وجود دارد در حالی که اصلا چنین موضوعی صحبت نداشته و بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم.

به نقل از ايسنا ، وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود، رسول خادم، همه کارها را انجام داده و مربیان فقط نظاره‌گر تمرینات هستند؟ گفت: کسانی که چنین شایعاتی را رواج می‌دهند یا اطلاعاتشان ضعیف است یا مغرضند! چند وقت پیش هم شایعه شده بود محمد طلایی با رسول خادم اختلاف دارد، اما دیدید طلایی این حرف‌ها را تکذیب کرد و تیمش هم قهرمان جهان شد.

وی ادامه داد: نه تنها ما مربیان نظاره‌گر نیستیم بلکه کارها تقسیم شده است. برای مثال وزنهای 65 و 74 کیلوگرم به بنده سپرده شده و در وزن‌های دیگر هم شرایط به همین منوال است. اگر چه رسول خادم به عنوان سرمربی اشراف کامل بر تمرینات داشته و نکات لازم را به کشتی‌گیران گوشزد می‌کند، اما مربیان شرح وظایف داشته و در کنار هم تلاش می‌کنند.

توکلیان ادامه داد: بعضی‌ها چون حرف دیگری برای گفتن ندارند بحث سرمربیگری را مطرح می‌کنند در حالی که ای کاش این افراد سری به تمرینات زده و هنر مربیگری خادم را دیده و سپس قضاوت می‌کردند. به اعتقاد من حضور خادم به عنوان سرمربی نه تنها بسیار موثر است که یک کلاس آموزشی نیز به حساب می آید.

نایب قهرمان جهان در سال 2001 ادامه داد: در شرایطی که کشتی در حال آماده شدن و حضور در دو مسابقه مهم آسیایی و جهانی است متاسفانه برخی افراد با طرح کردن موضوعات غیر منطقی سعی دارند کشتی را به حاشیه ببرند. غافل از این که بزرگان کشتی زیر یک سقف برای اعتلای کشتی دور هم جمع شده و تلاش می‌کنند.

توکلیان در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: اگر در گذشته اهالی کشتی از بودن افراد غیر متخصص در راس فدراسیون گله‌مند بودند اما امروز فدراسیون را قهرمانان تحصیلکرده جهان و المپیک همانند خادم، حیدری، رضایی و … اداره می‌کنند و نفرات کادر فنی هم همگی دارای تحصیلات عالیه هستند.

حضور اساتیدی همچون منصور برزگر ، ابراهیم جوادی، جواد رفوگر، عسگری محمدیان، حسین ملاقاسمی، رحیم علی آبادی، بهرام مشتاقی، محمد دلیریان و علیرضا لرستانی و سایر عزیزان در شورای فنی نشان از اعتماد و همبستگی اهالی کشتی است. دیگر مثل سابق نیست یک نفر تصمیم گیری کند بلکه همه تصمیمات با شور و مشورت بزرگان به مرحله اجرا در می‌آید. البته شاید بعضی چشم دیدن چنین شرایطی را ندارند که به خودشان مربوط است.

توکلیان در پاسخ به این سوال که اولویت با قهرمانی جهان است یا بازی‌های آسیایی این گونه پاسخ داد: به اعتقاد من اولویت با بازی‌های آسیایی است. البته شرایط ما با تیم‌های دنیا متفاوت است چرا که روسیه، جمهوری آذربایجان، آمریکا، اوکراین و گرجستان فکر و ذکرشان حضور قدرتمند در مسابقه‌های جهانی است. در حالی که ما بعد از 12 روز باید در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم که همین مساله کار را دشوار کرده است. البته برای این موضوع برنامه‌ریزی شده، اما دوستداران کشتی و کارشناسان می دانند از یک سو بحث دفاع از عنوان قهرمانی جهان مطرح است و از طرف دیگر موفقیت در بازی‌های آسیایی. اما واقعیت این است که در حال حاضر در هر وزن دو کشتی‌گیر هم طراز نداریم و در اکثر وزن‌ها، فاصله نفرات اول با دوم زیاد است که برای پر کردن این خلا نیاز به زمان داریم. با این وجود تلاش خواهیم کرد در هر دو مسابقه شرکت کنیم، اما بازی‌های آسیایی برای کشور مهم‌تر از جهانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا