گوناگون

تردد بیش از 268 هزار نفر از مرز زمینی آستارا

مدیر پایانه مسافری آستارا گفت: در چهار ماه نخست سال‌جاری 268 هزار و 530 نفر از اتباع داخلی و خارجی در دو سوی مرز زمینی آستارا تردد کرده‌اند.

جلال دیانسایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، خاطرنشان کرد: در این مدت 129 هزار و 522 نفر از اتباع داخلی و خارجی به واسطه این مرز از کشور، خارج و 139 هزار 8 نفر به کشور وارد شده‌اند.

وی با تفکیک اتباع داخلی و خارجی ادامه داد: در مدت مذکور 15 هزار و 178 نفر از اتباع جمهوری اسلامی ایران به واسطه این مرز از کشور خارج شده‌اند و 10 هزار و 917 نفر به کشور بازگشته‌اند.

دیانسایی در ادامه به آمار خارجی های تردد کننده از این مرز اشاره کرد و افزود: در همین مدت 128 هزار و 91 نفر از اتباع کشورهای دیگر با عبور از پل مرزی آستارا به کشور، وارد و 114 هزار و 344 نفر از اتباع خارجی از کشور خارج شده‌اند.

وی تصریح کرد: اتباع کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان، بلاروس، آلمان، عراق، قزاقستان، اکراین، ترکیه، پاکستان، افغانستان و سایر ملیت‌ها در مدت مذکور از این مرز تردد کرده‌اند.

مدیر پایانه مسافری آستارا از آمار قابل توجه تردد اتباع کشورهای مختلف در ایام تعطیلات عید سعید فطر سخن گفت و توضیح داد: در 4 روز تعطیلات عید سعید فطر امسال، 3881 نفر از اتباع داخلی و خارجی به واسطه این مرز وارد کشور و 3 هزار و 879 نفر خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، 189 کیلومتری رشت و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است. این شهرستان از طریق زمینی با کشور جمهوری آذربایجان و از طریق دریا با کشورهای حاشیه خزر مراودات اقتصادی و تجاری دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا